Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Aneta

Świąd skóry i podwyższona bilirubina

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Aneta
Miesiąc temu zaczeła mnie swędziec skóra. Na poczatku myślałam że to uczulenie, ale później doszło pobolewanie po prawej stronie brzucha, po żebrami. Zrobiłam badania krwi: morfologia-ok, OB-ok, ALAt-7,0; Aspat-6,5, GGTP-12,1. Tylko bilirubina 2,24 (norma w laboratorium 0,2-1,0). Następnie zrobiłam USG, które nie wykazało żadnych odchyleń od normy, ani kamieni w pęcherzyku żółciowym. Lekarz zlecił branie Essentiale Forte przez 10 dni i powtórzenie badań. Mam lekko zażółcone białka i skóra nadal mnie swędzi. W maju 2007 w trakcie ciązy miałam robione badania i bilirubina wnosiła wtedy 0,59, Hbs Ag ujemny. Lekarz mówi, że taka bilirubina może być po prostu moją urodą i że tego się nie leczy. Pracuje w laboratorium chemicznym juz 6 lat i nigdy nie miałam problemów ze zdrowiem. Nie palę, nie piję dużo alkoholu, nie mam problemów z nadwagą i staram się w miarę zdrowo odżywiać. Ostatnio przez pół roku byłam narażona na silny stres. Czy to może być powodem wzrostu bilirubiny? Czy zleciłby mi pan jeszcze jakies badania? Czy taki poziom bilirubimy utrzymujący się przez dłuższy czas jest niebezpieczny dla zdrowia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stappler
Na pewno należy wykonać kontrolne badania (ASPAT, ALAT, bilirubina pośrednia i bezpośrednia, fosfataza zasadowa, GGTP, badanie ogólne moczu, HBs oraz anty-HCV). Badanie krwi najlepiej przeprowadzić po 24-godzinnej lekkiej diecie bezmięsnej, bezalkoholowej, najlepiej bez zażywania zbędnych leków, bez nadmiernego wysiłku fizycznego, zupełnie na czczo przed samym pobraniem krwi. Dopiero po uzyskaniu tych wyników zastanowić się nad przyczyną podwyższonego poziomu bilirubiny. Pracuje Pani w laboratorium chemicznym, gdzie na pewno narażona jest Pani na różne substancje chemiczne, które mogą uszkadzać wątrobę. Czy nie zażywa Pani jakiś leków przewlekle (np. środków antykoncepcyjnych)? Może to tylko taki defekt enzymatyczny w przekształcaniu bilirubiny. Podwyższenie poziomu bilirubiny w granicach 2,3 krotnej wartości prawidłowej nie wpływa na funkcjonowanie organizmu i praktycznie nie szkodzi. Na pewno te wyniki jakie Pani uzyska, jeśli będą nieprawidłowe, należy skonsultować z hepatologiem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dana
Przeczytałam o chorobie Anety i sama nie wiem co mam zrobić bo wykonałam badanie krwi na Alat i AspAt i okazało się że mam podwyższone . Alat mam 51U/L natomiast AsoAt 47 U/L . Mam pytanie bo objawy mam takie jak Aneta jakie mam zrobić badanie dodatkowe aby stwierdzić czemu mam takie wyniki .Proszę o poradę Pozdrawiam Dana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Radek
Witam. Mam 29 lat Od jakiegos czasu wieczorem i w nocy strasznie swedzi mnie skore, glownie na klatce piersiowej , szyji i rekach. Musze przyznac ze naduzywam alkoholu. tzn potrafie pic go dosc sporo przez kilka dni. Od kilku dni nie pije i chce z tym skonczyc. Po zakonczonym piciu własnie swedzi mnie najbardziej i nie moge spac nawet 3 - 4 doby, a do pracy musze chodzic. Zrobilem dzisiaj badania krwi . Proby watrobowe , glukoza. Okazalo sie ze mam podwyzszona bilirubine 1.7541 mg/dl. Chcialbym powiedziec ze kilka lat temu leczylem sie dlugo na nerwice natrectw i niektore z tych zostaly mi do dzis. jestem tez uzalezniony od kropli do nosa Xylogel, Xylometazolin. Proszę powiedziec czy to swedzenie moze byc na tle nerwowym wywołanym przepiciem alkoholowym, lub od kropli do nosa???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jadzia
Witam 15 lat temu zrobilam badnie bilirubiny I mailam wynik bardzo wysoki po kilku miesiacach zachorowalam na lojotokowe zapalenie skory z ktorym walczylam 5 lat teraz z powrotem mam podwyszona bilirubine I strasznie swedzi mine skora do miesiaca a na do datek mam skrzywiony woreczek zolciowy ktory nie wydala tyle zolci co powinien I wszystko warca do watroby ktora ostatnio daje o sobie znac bo mam bolesci w prawym boku a na dodatek jestem strasznie nerwowa I duzo stresu mam. Co mam zrobic prosze o porade Jadwiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość basia
Brać magnez ,potas ,kwas foliowy,ostropest na wątrobę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek
Ja jestem zadowolony z essentiale forte moja wątroba juz nie trawiła a ten lek to cudo bardzo polecam innym różnie działać może ale wytrwałości pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamcia
W dniu 23.01.2009 o 12:39, Gość Aneta napisał:

Miesiąc temu zaczeła mnie swędziec skóra. Na poczatku myślałam że to uczulenie, ale później doszło pobolewanie po prawej stronie brzucha, po żebrami. Zrobiłam badania krwi: morfologia-ok, OB-ok, ALAt-7,0; Aspat-6,5, GGTP-12,1. Tylko bilirubina 2,24 (norma w laboratorium 0,2-1,0). Następnie zrobiłam USG, które nie wykazało żadnych odchyleń od normy, ani kamieni w pęcherzyku żółciowym. Lekarz zlecił branie Essentiale Forte przez 10 dni i powtórzenie badań. Mam lekko zażółcone białka i skóra nadal mnie swędzi. W maju 2007 w trakcie ciązy miałam robione badania i bilirubina wnosiła wtedy 0,59, Hbs Ag ujemny. Lekarz mówi, że taka bilirubina może być po prostu moją urodą i że tego się nie leczy. Pracuje w laboratorium chemicznym juz 6 lat i nigdy nie miałam problemów ze zdrowiem. Nie palę, nie piję dużo alkoholu, nie mam problemów z nadwagą i staram się w miarę zdrowo odżywiać. Ostatnio przez pół roku byłam narażona na silny stres. Czy to może być powodem wzrostu bilirubiny? Czy zleciłby mi pan jeszcze jakies badania? Czy taki poziom bilirubimy utrzymujący się przez dłuższy czas jest niebezpieczny dla zdrowia? 

Aneta co wyszło u Ciebie ???? Zaglądasz tu jeszcze ??? Proszę napisz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×