Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Powrót do sportu po rozerwaniu torebki stawowej i wysięku kaletki


Gość Agata, 20 lat

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Agata, 20 lat

Witam! Trenuję karate od 8 lat. Pod koniec sierpnia podczas treningu uległam kontuzji. Wykonując kopnięcie, uderzyłam partnera w łokieć. Poczułam bardzo mocny ból i poszłam schłodzić to miejsce zimną wodą. Niestety, nie schładzałam tego wystarczająco długo, a ponad to spędziłam cały dzień i noc na nogach. Następnego dnia wracałam z nad morza autobusem i rano (czyli dwa dni po kontuzji) miałam całą stopę spuchniętą i siną w okolicy stawu między paluchem a śródstopiem. Bardzo mnie to zaniepokoiło, gdyż zazwyczaj miałam do czynienia ze stłuczeniem palucha, przy który ból ustępował po góra 3-4 dniach. Udałam się do ortopedy, który stwierdził, że jest to zwykłe stłuczenie. Przez miesiąc trenowałam dalej i zdarzały się nawet bardzo duże obciążenia podczas treningu. Po czterech tygodniach od kontuzji poszłam prywatnie do ortopedy zrobić USG. Stwierdził rozerwanie torebki stawowej i zalecił zaprzestanie treningów na miesiąc. Niestety, ćwiczyłam dalej przez około dwa tygodnie, ale z powodu nieustającego bólu zaprzestałam treningi na około 7 tygodni. Po tym czasie wróciłam ponownie do treningów. Przed świętami Bożego Narodzenia udałam się na kontrolę do ortopedy prywatnie USG wykazało pojawieniei się stanu zapalnego i wysięku kaletki. Od tego czasu przez 6 tygodni nie podejmowałam się żadnej aktywności fizycznej. Kolejna wizyta u ortopedy nie wykazała żadnej poprawy. Zlecono mi wykonanie rezonansu magnetycznego, na który wybieram sie za tydzień. Od ostatniej wizyty u ortopedy uważam na tą nogę jak głupia, pilnuję żeby jej nie przeciążać, praktycznie nigdzie się nie ruszam, nie wykonuję żadnej aktywności fizycznej. Od połowy stycznia chodzę na kinezjo-taping i związane z tym zabiegi, co nieco zmienszyło dolegliwości bólowe. Mimo wszystko, ból nadal się pojawia, szczególnie wieczorem, gdy w ciągu dnia byłam na n