Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Uciska powiększona tarczyca koloidowa u mężczyzny


Gość Wojcio

Rekomendowane odpowiedzi

Tarczyca powiększyła się do wewnatrz Cierpię na rozrost tarczycy z powodu niedoboru jodu Ale fakt jest już niezaprzeczalny - ona mnie uciska w szyi. Jestem już po wszystkich możliwych badaniach.. Guzki są *pomyslne* zmiany gruczołu koloidowe i nic poza tym ale ten organ mnie strasznie uciska Mam problem z mówieniem, czuję ucisk na przełyk... tarczyca jest powiększona 2-2,5 krotnie, niż u normalnego mężczyzny Endo zaleca leczenie...bo rzekomo operacja to ostateczność ALE jakie leczenie może mi pomóc? co robić... jestem nauczycielem i w dodatku na zwolnieniu bo ta tarczyca (a wzasadzie jej wole) naprawde mnie uciskaja nie jest to ból kłucia ani mocno natęzony ale daje wyraźnie dyskomfort w mówieniu, jedzeniu, spaniu wszystko zależy od dnia... ale czegoś takiego w życiu nie miałem i nie potrafię się przyzwyczaic, bo ten ucisk odczuwam jako ostrzeżenie - że jest coś nie tak... że coś siedzi w szyi oprócz tego dodatm, że jej kształt jest wydłuzony - wole nie wychodzą poza sylwetkę szyi, ale rozłożyły się wzdłuż szyi ostatnie USG wykazało, że moja tarczyca liczy sobie ponad 50 ml. jest to dwukrotnie większa objętość, niż powinna. Ma kształt podłużny, na lewym płacie 9ten z guzkami koloidowymi, ma dodatkowy język (może on uciska). A zprofilu wygląda jak kropla - u góry wąska a u doły szeroka. czy rzeczywiście pozostaje operacja??? lekarz mówił coś o 3 mozliwych sposobach: 1. Lek jodowy - ale to rzekomo nieskuteczne (więc po co) 2. jod radioaktwyny - brzmi groźnie, ale czy to bezpieczne i jakie da rezultaty? 3. operacja - lekarz mówi, że to ostateczność, ale nie wiem co robic... czy tę tarczycę da się jakoś zmniejszyć... proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach