Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Artur 31lat

Rak jelita grubego, jak często badanie kolonoskopowe?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Artur 31lat
Dzień dobry Zaczne od tego że mój ojciec zmarł w wieku 54lat na Raka jelita grubego. Od ok.3 lat mam identyczne objawy jakie miał mój ojciec, oczywiście jestem pod stałą kontrolą lekarza Gastrologa(przynajmniej 2-3 razy w roku wizyta). Przechodziłem już 2 razy badanie kolonoskopowe-ostatnie ok. roku temu, mnustwo leków typu DEBRIDAT, DEBRATIN ITP. Od jakiś 2m-cy mam dosyc mocne bule-uciski pod lewymi żebrami i uczucie jak by coś sie przeciskało przez jelito, od 2 miesiecy mam biegunkę(załatwiam sie w miare regularnie -ale bardzo luźno i tylko luźno). Pani doktor mówi że kolonoskopji nie powinno sie wykonywać i że niema potrzeby jej wykonywać więcej niż co 3lata i że niema obawy że od pierwszego badania do drugiego badania za 3 lata może coś sie rozwinąć. Ja oczywiśćie sie boje. Bul narasta w momęcie zjedzenia większej ilości np: obiadu, kolacji i tkwi do momętu tak jak by strawienia, towarzyszy też temu bulowi mnustwo gazów i uczucie okropnego napompowania pod lewym żebrem, odbijanie, bule głowy. Czy powinienem zmienić lekarza, czy powinienem zrobic kolejne badanie jelita grubego i wreszcie czy jest jeszcze jakaś prostrza metoda sprawdzania tego jelita grubego np: po przez jakies badanie nie infuzyjne?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość haemophilus
Nie powienien Pan wykonywać badania częściej niż co 3 lata. Być może objawy jelita drażliwego.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość Artur 31lat
Dziękuje za odpowiedz Ponieważ mam podloże rodzinne żeby obawiać sie choroby nowotworowej, zarejestruje się do lekaża Onkologa i poprosze o skierowanie na Badanie Genetyczne

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość Andrzej
Witam Arturze jak u ciebie sytuacja bo mam podobne objawy

Udostępnij tę odpowiedź