Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Paweł

Niewydolnosć wątroby po operacji trzustki metodą Whipple,a

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł
Byłem u lekarza i zrobiłem badania krwi są w normie tylko podwyższony p cukru niedużo lekarz natomiast stwierdził że trzeba zrobić usg j brzusznej a na skierowaniu napisał uszkodzenie wątroby do diagnostyki jestem 3 m ce po operacji whippla i czy to mozliwe by na tym etapie mogło być takie uszkodzenie czy te leki które zażywam contix ,metoclopramid i lipancrea mogły na to wpłynac prosze o porade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapler
Nie wiem na podstawie czego lekarz stwierdził uszkodzenie wątroby jeśli nie wykonał badań sprawdzających czynność wątroby (np. aktywność enzymów wątrobowych). Cukrzyca jest spowodowana stanem trzustki po częściowej resekcji. Zażywane leki raczej nie powinny powodować uszkodzenia wątroby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek sp.
Jestem pod 50tkę i 2 lata po resekcji głowy trzustki z torbielą (PANIN-2). Przypadek pana Pawła (autora tematu) wydaje mi sie lekko znajomy.Operacja (wykonana w Niemczech ) była konieczna po wielokrotnych atakach OZT. Obrzękowe zapalenia trzustki (o nieustalonym - idiopatycznym - podłożu) były do operacji bólowo nie do wytrzymania (lipaza i amylaza we krwi ca. 15000 - 17000 jedn.). Kilka dni po operacji doszło do stanu zapalnego. Bóle po operacji mimo ślinych środków przeciwbólowych utrzymywały się. Prawie wszystkie wyniki wątrobowe przy tym stanie zapalnym były podwyższone. Laparoskopowo dokonano sprawdzenia czy coś się nie dzieje - ale nic nie wykryto. Po miesiącu opuściłem szpital już bez stanu zapalnego. Niestety od tego czasu mam prawie nieustająco podwyższone ASAT , ALAT, GGT. Do tego często podwyższone trójglicerydy i obniżony cholesterol HDL. Poniżej ostatnie wyniki. Gamma-glutamylotransferaza (GGT) 66 U/l (norma DE do 60) GPT (ALAT) 55 66 U/l (norma DE do 50) trójglicerydy 191 mg/dl (norma DE do 175) cholesterol HDL 34,3 mg/dl (norma DE od 40) cholesterol LDL 93,7 mg/dl Inną niepokojącą sprawą są w VIII płacie wątroby dwa bliżej nie określone kuliste twory nazwane jako metastazy ? średnicy 10 i 13mm. Wykryto je rok temu obserwowane rezonansem co 3 mce wzrastaly - w chwili obecnej proces wzrostu zatrzymał się (biopsji zaniechano ze wzgledu na małe rozmiary). Wagę mam stabilną. Cukier w krwi w normie. Wątroba jest stłuszczona o wielości w kierunku strzałkowym 19cm. Test Fibromax wykazał niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Badanie elastazy-1 : 110 jednostek. Pomimo stosowania niskotłuszczowej (prawie beztłuszowej) diety, unikania wszystkiego co niedobre dla wątroby i trzustki nadal pojawiają się dolegliwości w trakcie jedzenia, z trawieniem, wydalaniem (odruchy wymiotne, zgaga, czasami ulewanie, bóle - kłucia nadbrzusza od lewej do prawej, jasne gliniaste (czasami żółte) stolce / biegunki. Kilka razy miałem po operacji OZT o charakterze nawracającym. Ataki jednak nie są już tak masywne jak przed operacją. Nie jestem otyły (index BMI =27,8). Szybko się męczę przez co jestem ograniczony w ruchlwości. Mam zaburzenia snu ( 2-3 posypiania po 2-3 h). Często mam intensywne silne poty w okolicy głowy i szyi. Nie używam w sposób ciągły leków . W razie potrzeby Domperidon, MCP , Novaminsulfon 500mg, Patoprazol 40mg, stoperan. Systematycznie biorę Kreon 25000 ok 7 kapsulek dziennie. Podsumowując: leczyłem się na OZT, przeszedłem operację trzustki, ostre ataki ustały. Wątroba ,o której wcześniej nie wiedziałem że ją mam ,daje od operacji dolegliwości j.w. Przed operacją uprzedzano mnie o ryzyku powstania cukrzycy (której nie mam), ale nikt słowem nie wspomniał o problemach z wątrobą. Z tego co znalazłem w literaturze usunięcie dwunastnicy przy resekcji głowy trzustki (jej brak) oraz sama natura zespolenia ykonywanego operacyjnie może powodować zaburzenia w procesie trawienia i wchłaniania do krwi ( wątroby) składników odżywczych, witamin. I tu zapytanie : w jaki sposób można przeciwdziałać dolegliwościom wątrobowym zakładając że powstały w wyniku zaburzeń funkcjonowania układu pokarmowego - konsekwencja operacji trzustki (taką tezę postawiłem , gdyż tych dolegliwości przed operacją trzustki nie miałem). Wątroba cały czas rośnie (stłuszcza się) - czy może to doprowadzić w długotrwałym procesie do niewydolności ? , marskości? Co jeszcze może być konsekwencją ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×