Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Powiększone jądro i uwypuklone żyły na mosznie


Gość Łukasz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Łukasz

Witam Serdecznie, Łukasz z Torunia, lat 18 Mój problem: 1. Lewe jądro (worek), przepraszam ale nie wiem jak to fachowo nazwać jest większy od prawego (zwisa około 1 - 1,5 cm) niżej od prawego - Co to może oznaczać ? Dodam, że za dzieciaka (około 5 roku życia) miałem operacje na wodniaka, (chyba tak to się nazywało). Do tego wewnątrz lewego *worka* wokół jądra są tak jakby ( żyły, węzły... ) nie wiem jak to nazwać, podejrzewam, że to mogą być nasieniowody, ale nie wiem, nie znam się na budowie jąder. Dlatego też, że wewnątrz *worka* są te żyły... węzły... on za mocno zwisa, co brzydko wygląda... Co powinienem w takiej sytuacji zrobić, udać się do urologa? Jeśli tak, to czy najpierw trzeba udać się do lekarza rodzinnego ogólnego po skierowanie do specjalisty, chodzi o wizytę na *kasę chorych*... Czekam na odpowiedz *)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anka ot tak

zdecydowanie powinienes sie udac do urologa i najlepiej isc do rodzinnego po skierowanie wtedy pojdziesz za darmo na fundusz poza tym skieruje Cie do placowki ktora ma podpisana z nimi umowe, powinienes to robic jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj! Ułożenie jąder wydaje się być prawidłowe. Jedno jest niżej od drugiego aby nie dochodziło do urazów podczas ruchów moszny. Co do wyczuwalnych struktur warto wykonać USG. Szczególnie, że w przeszłości występowały zmiany w obrębie jąder. Może się okazać, że Twoje obawy są bezpodstawne. Do poradni urologicznej w ramach NFZ konieczne jest skierowanie od lekarza rodzinnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...