Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Biegunki, zaparcia i ból jelit po smażonych potrawach a kolonoskopia


Gość Małgorzata

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Małgorzata

Mam 23 lata, jestem studentką. Miałam dzisiaj kolonoskopię bez znieczulenia(na własne życzenie). Lekarz zalecał w znieczuleniu ogólnym, ale myślałam,że wytrzymam. Niestety podczas badania nie dotrwałam do zbadania całej esicy.Wpadłam w panikę i poprosiłam o zaprzestanie badania. Dotychczas,badając okrężnicę nic nie stwierdzono. Możliwe jest,że mam coś w reszcie esicy, mimo że reszta część jelita grubego jest w porządku? Badania zrobiłam, ponieważ miałam biegunki na zmianę z zaparciami i bóle jelit po zjedzeniu niektórych produktów(zwłaszcza smażonych).Poza tym stres też nasilał u mnie te bóle.Stwierdzono u mnie zespół jelita nadwrażliwego.Mimo to zdecydowałam się na badanie, by upewnić się,że nic mi nie jest. Teraz się martwię,że coś mam w esicy, bo nie dokończono badania. Jakie jest prawdopodobieństwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, badanie kolonoskopowe z reguły jest badaniem bolesnym i nieprzyjemnym. Uczucie to potęguje stres, strach i wstyd. Zaleca się je przeprowadzić w znieczuleniu. Zdecydowanie odradza się przeprowadzać je bez znieczulenia, wręcz w niektórych krajach jest to zabronione. Jest to jednak badanie dość inwazyjne. Będzie pani musiała powtórzyć badanie w znieczuleniu, aby rozwiać wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby mieć pewny obraz jelita trzeba wykonać całe badanie i pobrać wycinki.Ja za pierwszym razem też miałam to badanie bez znieczulenia,ze względu na silny ból badanie zakończyło się na esicy.Po trzech miesiącach powtórzyłam kolonoskopię w znieczuleniu ogólnym i wykonano całą,pobrano wycinki z końcowego odcinka jelita cienkiego i tam stwierdzono nieswoisty,przewlekły stan zapalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stanisław