Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Biała poświata i węzły chłonne na zdjęciu RTG śródpiersia


Gość Bartek

Rekomendowane odpowiedzi

Od dwoch lat ma powiekszone wezly chlonne na szyi 2 lub 3. Ostatnio bylem u lekarza rodzinnego ktory zbadał mi palpacyjnie wszystkie wezly lacznie z nadobojczykowymi i powiedzial ze tylko na szy sa troche powiekszone i nie budza zadnego niepokoju. Pol roku temu bylem na USG wezlow szyi i lekarz napisal ze sa dwa powiekszone wezly odczynowo, ten wiekszy ma wymiary 22,5mmx10mm. Teraz zaczelem sie troche martwic bo od tygodnia swedzi mnie skora raz na plecach , raz na nogach, roznie, jak mneij o tym mysle to swedzi mniej. Nie mam potow nocnych ani goraczek, nie chudne(mam nadwage-spora) czego efektem moze byc ten świąd? Dzisiaj zrobilem prywatnie zdjeice rtg klatki zeby sprawdzic czy w srodpiersiu nie ma powiekszonych wezlow. Na wyniku pisze ze jest ok. Nie jestem lekarzem i sie nie znam jendak mi to zdjecie wyglada bardzo dziwnie, tzn. nie wiem co to za biala poswiata po prawej stronie( po lewej takiej nie ma), i czy na tym zdjeiciu nie widac ze wezly srodpiersia sa powiekszone? link do zdjecia: http://dooktor.pl/image_atta/post/478c8i863S1082x6awOrKMOk45iA4goBq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciu rtg nie ma wyraźnych zmian wszystko jest w porządku,ta poświata po prawej stronie to koniuszek serca(anatomiczna jego część),więc nie ma obawy,płuca są czyste jak łza bez zmian patologicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro lekarz opisujący nic nie zauważył na zdjęciu patologicznego to na pewno wszystko jest w porządku. Interpretować można tylko zdjęcia oryginalne. Co do świądu ciała radziłbym w tej sprawie skonsultować się z dermatologiem. Przyczyn takiego świądu może być bardzo dużo od zamian metabolicznych w samym organizmie, przez alergie lub nawet zakażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji