Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Mariusz

Przeciętne rozmiary jąder

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz
Witam, Jestem studentem II roku studiow medycznych, na przedmiocie biologia medyczna zainteresowałem się różnymi chorobami charakteryzującymi się małymi jądrami [np. z. Klinefeltera]. Szczerze mówiąc [ raczej pisząc] nic u siebie nie podejrzewam, ale moje jądra od młodości były moim największym kompleksem...Z tego wzlędu postanowiłem samodzielnie dokonać pomiarów, czy faktycznie jest tak tragicznie...:) Po czasie jednak doszedłem do wniosku że nie jestem w stanie się sam obiektywnie ocenić. Wykonałem USG. W USG wyszło : prawe: 4,72 x 3,4 x 2,41 lewe 4,78 x 3,2 x 2,34 cm. Wzór na objętość jąder [Lamberta] zaczerpnąłem poniższej strony: http://www.urologiapolska.pl/artykul.php?335 Wyliczone objętości moich jąder P: 27,5 ml L: 25,5 -*średnia 26,5ml Wg ww. strony średnia objętość jądra wynosi 18,6 ml. Wydaje mi się to jednak mało prawdopodobne, wychodzi wtedy na to, ze moje *małe* jądra są 1,4 x większe od przeciętnego....po prostu niemożliwe. Generalnie trudno znaleźć *pewne* informacje na ten temat w internecie, chociaż jest on poruszany dość często [również na tym forum]. Jestem ciekaw jaką objętość Państwo przyjmujecie za średnią. Wiem że w praktyce przydaje się wyłącznie znajomość zakresu normy [15-35ml], ale chciałbym po prostu z czystej ciekawości poznać *srednią*. Przeszukałem internet.Myślę że odpowiedź na to pytanie zaspokoiłaby ciekawość wielu osób. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość stapler