Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Tomek G.

Czerwonawe zabarwienie stolca

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomek G.
Witam. Od jakiegoś czasu mój stoec ma wtrącenia czerwone - jest to jasnoczerwony kolor. Kolor ten jest jakby wewnątrz stolca - czasem dochodzi na zewnętrzne częsci. We wrześniu miałem kolonoskopię, która nie stwierdziła zmian patologicznych w jelicie grubym, poza ufiksowanie jelita esowatego do otrzewnej. Zrobiłem w domu 5 x test na krew utajoną (2 x test płytkowy, 3 x papierkowy). Za każdym razem test wyszedł ujemny. Podczas jednego badania testem płytkowym udało mi się trafić na to czerwone zabarwienie stolca i z tego miejsca wziąłem próbkę. Co też dało wynik ujemny. Myślałem, że testy są niemiarodajne, ale przy jednym badaniu testem papierkowym dodałem 1 krople krwi z palca - wtedy test wyszedł dodatni. Więc czym można tłumaczyć czerwony stolec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapler
Być może trzeba zastanowić się czy jakiś składnik pokarmowy takiego zabarwienia nie daje. Proszę przeanalizować dokładnie co w spożywanych przez Pana pokarmach może dawać takie zabarwienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek G.
Na początku myślałem, że mogą to być buraki i w sumie się zgadzało. Ale czerwony stolec pojawia się czasem po kilku dniach po zjedzeniu buraków. Wiem też, że ma czerwone wtrącenia po pomidorach oraz czerwonej papryce. Jednak podobnie jak z burakami pojawia się czerwony stolec nawet po 2-3 dniach po ich zjedzeniu. Wypróżniam się codziennie. Czy mogą to być jakieś zmiany chorobowe? Jakieś dodatkowe badania lub wizyta u lekarza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość magdalena
drogi tomku , chyba kazdy tak ma ze jezeli cos zje to na drugi dzien nie wyprozna wszystkiego , nie jest to raczej mozliwe. tym bardziej ze zrobiles test na krew utajona , oraz kolonoskopie . raczej nie ma powodow do obaw. podam Ci przyklad. ja jak zjem szpinak potem co prawda wydalam go , poniewaz moj stolec jest ziolony , ale nie trwa to tylko jeden dzien , trwa to ogolnie 2 do 3 dni. dla pewnosci zrob kolejna kolonoskopie, lecz na Twoim miejscu nie martwilabym sie juz niczym jezeli wszystkie badania wyszly tak jak wyjsc powinny. zycze zdrowka i mniej zmartwien :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość magdalena
c.d.... masz zaparcia ? biegunki ? Twoj stolec stal sie cieńszy ? czy raczej wszystko jest wporzadku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapler
Raczej myślę, że wszystko jest w porządku i nie należy się tym problemem przejmować. Może to tylko takie zabarwienie stolca powstałe w sposób naturalny. Skoro kolonoskopia oraz badania na krew utajoną są w porządku to nie ma się czym niepokoić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TOmek G.
Magdaleno, nie mam zaparć i biegunek. WYpróżniam się codziennie o stałej porze - rano. Poza tym mam bardzo szybki pasaż pokarmu - jak zjem coś wieczorem ok. 18-19 to wydalam *to* ok. 7 rano. Widać resztki pokarmu czasem. Jak stolec wypada ze mnie jak z procy to wtedy jest cieńszy, taki taśmowaty. Panie stapler - dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MAGDALENA
drogi Tomku , takze jak widzisz wszystko jest wporzadku ! nie zamartwiaj sie swoim zdrowiem tak bardzo , jezeli lekarze ( oni maja doswiadczenie w tym co robia ) powiedzieli ze jest wszystko WPORZADKU , zatem nie ma innej drogi zeby bylo zle . Kazdy czlowiek ma problem z czyms co znajduje sie w jego ciele , podam Ci przyklad ... mnie... na poczatku to miewalam bole brzucha po raz to lewej stronie to zaraz po prawej stronie ... nie mialam nudnosci ale wkrecilam sobie do glowy ze jezeli brzuch boli to i powinny byc nudnosci i tak długo *szperalam* po internecie i tak dlugo sie nad tym zastanawialam i myslalam ze rzeczywiscie moj organizm tego nie wytrzymal i nadeszly nudnosci , lecz nie wymiotowala, oczywiscie to bylo spowodowane stresem , bo niczym innym , u lekarza bylam co tydzien , nóż to z nowa dolegliwoscia... a to bol glowy ( wymyslilam ze to rak ) zaraz bol w dole brzucha (wymyslilam ze to wyrostek) raz tak dlugo dotykalam szyji zeby *wymacac* wezły chlonne az wkoncu cos mi wylazlo , i odrazu na drugi dzien doktor... raz dostalam zapalenia ucha ... i wyszla gulka kolo ucha wiekosci ok 1 cm.... a jak znowusz poszperalam z internecie ,to wychodzilo mi na to ze mam ziarnice /chloniaka , lecz ku mojemu zdziwnienu gulka zeszla razem z zapaleniem ucha.... ohhh duzo by opowiadac , mam dopiero 21 lat , a mialam juz wszystkie choroby jakie ludzie moga miec :)) bialaczka, nowotwory itp. lecz czulam sie dobrze.porpstu moja psychika juz chyba nie wytrzymywala i nakrecalam sie co do nowotworów . tez wyszukiwalam sobie krwi w kale , pewnego dnia na papierze zauwazylam cos czerwonego ... powiedzialam oho krew... lecz wiesz co to bylo ? zwykla skorka od pomidora ! takze widzisz , PAMIETAJ NIE DAJ SIE NAKRECAC CO DO CHOROBSK ! jestes zdrowy , kazdy Ci to powie , ja juz przestalam myslec o chorobach , bo jak by wygladalo moje zycie gdybym co rusz jak cos boli , mialabym biegac po lekarzach . takze jezeli kolonoskopia jest ok , nie ma powodow do obaw ! ZDROWIA JESZCZE RAZ ! uff troche sie rozpisalam . POZDRAWIAM !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotr
Odświeżę temat. Mam 42lata, od wielu lat pobolewało mnie w prawym boku, a to po kawie, a to po obfitym posiłku, teraz to już codziennie, raz mocniej, raz słabiej, czasami cały dzień spokój. Ból nie dokucza mi w nocy, choć raz się zdarzyło, że nad ranem leciała do WC i troszkę później pobolewało.Było USG 2 razy, gastroskopia, test na krew utajoną, helipacterii i wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dodano
Wizyta u doktora wskazana, tu znajdziesz zdjęcia chorób odbytu http://www.bolimnie.com/anatomia/odbyt-choroby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×