Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Anna

Wysokie ciśnienie w gałce ocznej po operacji esicy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anna
Po operacji resekcji esicy jelita grubego miałam zaburzenia widzenia. Zgłosiłam się do okulisty. który zbadał mi ciśnienie w gałce ocznej wynosiło 32 mmHg. Czy większa dawka atropiny podana podczas rozluźniena mięśni miała wplyw na podwyższenie ciśnienia w gałce ocznej ? Zaznaczam kiedy szłam na oprracę badał mnie okulista i miałam wtedy 16 mm Hg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapler
Z leków anestetycznych zwiększają ciśnienie śródgałkowe: ketamina (w dawce powyżej 2 mg/kg) i sukcynylocholina. Bez wpływu na ciśnienie jest atropina i podtlenek azotu. Wszystkie pozostałe leki obniżają ciśnienie śródgałkowe. o atropinie można poczytać na stronie: http://www.zgapa.pl/zgapedia/Atropina.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×