Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Mariusz

Czy to martwica wątroby?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz
Jestem 24 letnim mężczyzną. Pół roku temu byłem w szpitalu niestety przez upicie alkoholem(a piłem wiele przez wiele lat) wyniki najbardziej moim zdaniem istotne : ASAT-111 ALAT-130 Bilirubina 1,77 USG-wątroba miernie powiększona o podwyzszonej echogenicznosci , bez zmian ogniskowych zalecenia (wiadomo)* dieta wątrobowa i zakaz picia alkoholu przez minimum 6 miesięcy i samemu hepatil cały czas od tamtej pory do dzis Stosowałem się do ostrej diety przez jakieś 3 miesiące. Później dietka została lecz zacząłem pić alkohol, nie tak jak wcześniej, ale zdarzało mi się nadużywać( bywało ze piłem ostro kilka dni pod rząd ale rzadko). Ostatni z powodu wyjazdu za granice odpuściłem dietę i zdarzało mi się popić ale niezbyt często. Wracając na święta(40godzin autobusem) wypiłem nieznaczną ilość alkoholu i tłusto pojadłem(fast-foody) Od tamtej pory poczułem jakiś dyskomfort w moim brzuchu, ale bez jakiegokolwiek bólu (wzdęcia czy co-pomyślałem). Na święta popiłem parę dni i to ostro. Zakończyło się to że teraz do dyskomfortu doszło zażółcenie białek ocznych (zdarzało mi się to wcześniej parę razy ale po kilkudniowym wzięciu hepatilu ustawało). Na skórze nie widzę żadnych żółtych plamek.Wiem że muszę zrobić sobie badania ale prosiłbym o jakieś bliższe rozpoznanie tego. Mam nadzieje ze to nie martwica*( prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapler
Niestety to może być objaw rozpoczynającej się marskości wątroby i to poalkoholowej. Radzę w tej sprawie pilnie udać się bezpośrednio do lekarza, zrobić kontrolne badania (także USG) i z wynikami być może trzeba będzie skonsultować się jeszcze z hepatologiem. O wszystkim zadecyduje lekarz prowadzący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mariusz
Dziękuje bardzo za poradę i oczywiście podążę w najbliższym czasie do lekarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×