Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość katarzyna

Wymiar wątroby i podwyższona echogeniczność

Rekomendowane odpowiedzi

Gość katarzyna
witam. mam pytanie dziś miałam robione usg lekarz stwierdził iż mam powiększona wątrobę ( wątroba o wymiarze a-p 152 o podwyższonej echogeniczności). co to oznaczać czy to coś poważnego jakie leczenie trzeba podjąć mam 27 lat. czekam z niecierpliwością na odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość stapler
Norma to 14-15 cm dlatego nie jest to znaczne powiększenie wątroby. Wzmożona echogeniczność może świadczyć ewentualnie o niewielkim włóknieniu miąższu wątroby. Trzeba zacząć powoli dbać o wątrobę czyli głównie unikać alkoholu oraz ciężkostrawnych potraw - wystarczające postępowanie. Dobrze by było wykonać badania laboratoryjne sprawdzające sprawność wątroby czyli ASPAT, ALAT, bilirubina, FA, GGTP, układ krzepnięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość MARTA
moja mama ma raka watroby,mowia ze nawet na chemie za póżno.ma bardzo podwyzszone LDH 2458U/I (NORMA TO 135-214)A TAKZE GGTP 435 U/I (5-39).CZY JUZ NAPRAWDE NIC SIE NIE DA ZROBIC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość stapler
Nie znam szczegółów klinicznych (wszystkich badań laboratoryjnych, obrazowych, typu nowotworu), a same badania podane przez Panią raczej nie mówią dokładnie o stanie zaawansowania nowotworu. Musi Pani sobie zdawać sprawę, że wątroba to organ bez którego nie można żyć (nie da się go wyciąć w całości), a przeszczepów w przypadku nowotworów wątroby praktycznie nie stosuje się (bardzo słabe efekty końcowe).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość Perla
Sa rodzinne przeszczepy watroby, moze ktos z rodziny bedzie mogl byc dawca. Ale o tym musi zadecydowac lekarz. Najwazniejszy jest spokoj i jak najmniej stresu dla tej osoby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość stapler
Tak jak pisałem nawet rodzinne przeszczepy w tym względzie nie przynoszą skutków pozytywnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość Marek
Zrobiłem sobie USG i w nim napisano, że mam powiększoną wątrobę do 170 mm w wymiarze strzałkowym w linii sutkowo-obojczykowej. Czyli od normy odbiega około 20 mm... Czy jest to bardzo dużo? Czy można z tym żyć spokojnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość Anna.K.
Mam 40 lat.Ja rowniez zrobilam usg.Bylam dzis u ogolnego lekarza zapytalam czy bede zyc...zartobliwie.Lekarz odpowiedzial ze jeszcze troche tak.To juz nie bylo smieszne.Watrobe..mam 170 mm cc w lini srodkowo-obojczykowej o podwyzszonej echogenichnosci bez zmian ogniskowych i cech poszerzeniawewnatrzwatrobowych drog zolciowych.Pecherzyk zolciowy cienkoscienny ze zlogiem 28mm w swietle.Czy moge dowiedziec sie o co chodzi??Co mam robic??Lekarz dal mi tylko ROWACHOL..Czy to wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość Mirosława
wątroba powiekszona w wymiarze A-P 148 mm :)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×