Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość 2Be3

Diprophos a staw skokowy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 2Be3
Witam Ok 4 lata temu skreciłem kostke w prawej nodze.Jak to bywa przy skreceniu nosiłem przez ok 2 tyg szyne.Po zdjeciu nadal odczuwałem czasami ból ale mimo wszystko ignorowałem go myslac ze to nic takiego, jednak chyba myliłem sie...Silny ból delikatny obrzek i zaczerwienienie pod kosta pojawia sie zawsze gdy przeciazam stope chodzac np po gorach biegajac czy tez uprawiajac innego rodzaju sporty w ktorych staw skokowy jest obciazony.Miałem robione badanie rezonansem magnetycznym które nic nieprawidłowego nie wykazało jesli chodzi o mój układ kostny.Bywałem juz u wielu lekarzy ktorzy min kazali mi isc na fizykoterapie ( elektromagnez, ultradzwieki, laser) to również nie pomogło.Zagłebiajac sie w tematyce ortopedii sam doszedłem do wniosku ze moze to byc cos zwiazne z wiazadłami lub zapaleniem dlatego tez chodze obecnie do prywatnego lekarza który mi zrobił zastrzyk z (Diprophos) a kolejny ma byc po ok 6 tyg.Pytajac go czy jest to blokada odpowiedział stanowczo ze nie czego nie jestem tak do konca pewien czytajac dzisiaj arytkuły na temat tego specifiku.Czy jest to faktycznie steryd ktory ma działania uboczne i czy jest to moja ostatnia deska ratunku ktora mi moze pomoc w wyleczeniu stawu skokowego?Moze sa jeszcze inne metody, specyfiki które tak bardzo nie ingeruja w niekorzystny sposob na nasz organizm, nie chciałbym naprawde sie truc niepotrzebnie takimi lekami w razie gdyby istniały alternatywne metody leczenia które w koncu pozwoliłby mi wyleczyc staw skokowy.Mam kilka marzen zwiazanych z gorami do zreazlizowania ktore odwlekam juz długi czas, wszystko przez ten staw skoskowy :( Jak do tej pory nie spotkałem lekarza który powiedziałby mi to i to ma Pan chore i leczymy to w taki i taki sposob...Prosze bardzo o pomoc pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość haemophilus
Diprohos jest glikokortykosteroidem stosowanym w przypadku stanu zapalnego. Może powodować działania niepoządane, ale w przypadku stosowania takiego jak u Pana nie powinno się dziać nic niepokojącego. Co do leczenia trudno powiedzieć czy na pewno w 100% objawy ustąpią i czy przypadkiem nie będzie konieczny zabieg operacyjny. Oprócz glikokortykosteroidów nie ma za bardzo innych preparatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 2Be3
Dziekuje za odpowiedz.Zabieg operacyjny to juz chyba ostatecznosc.Czy czasem powodem tego bólu nie moze byc np niedobór mazi stawowej lub jej nieprawidłowa konsystencja?Byc moze przy skreceniu stawu skokowego uległy uszkodzeniu fragmenty tkanki chrzastnej i teraz jej małe fragmenty pływaja w mazi stawowej?Moze najlepiej w tym przypadku bedzie zrobic badanie USG ono powinno rozwiac wiele watpliwosci mam racje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapler
Najlepszym badaniem obrazującym budowę stawu skokowego i jego stan kliniczny byłby rezonans magnetyczny, a nie USG. O tym badaniu musi zadecydować lekarz prowadzący - ortopeda. Niech Pan jednak cierpliwie poczeka na działanie Diprophosu - ten lek w takich stanach często jest skuteczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 2Be3
Rozumiem ale to z drugiej strony sa to tylko domniemania czy aby na pewno mam zapalenie.Rezonans magentyczny miałem robiony kilka miesiecu temu. Lekarz jedynie stwierdził po zapoznaniu sie z wynikami ze z koscmi jest wszystko w porzadku także ich ruchomosc w stawie skokowym dlatego tez chciałbym zrobic dodatkowo USG aby sprawdzic czy ilosc mazi jest wystarczajaca czy z torebka jest wszystko ok... aha, rezonans był robiony bez ostrosci.Czy nie lepiej byłoby gdybym zrobił teraz dodatkowe badanie USG niż biernie czekał kolejne 5tyg? Mam jeszcze jedno pytanie czy w przypadku zapalenia i niewystarczajacej ilosci mazi objawy sa identyczne?W moim przypadku jest to na poczatku delikatny ból w miare dalszego obciazenia chodzenia ból rosnie pojawia sie zaczerwienienie i ostatecznie gdy stopa była bardzo obciazona wieczorem obrzek, wszystko objawy mijaja po ok 4-5 dniach odpoczynku stopy.Z góry jeszcze raz serdecznie dziekuje za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×