Niedobór wapnia po usunięciu tarczycy

u?ytkownik
Marek

Jestem pop operacji prawie całkowitego usunięcia tarczycy. Po operacji wystąpił silny niedobór wapnia objawiający się mrowieniem wokół ust i w kończynach a nawet w partiach pleców. Podano wapno dożylnie i potem w tabletkach. Lekarz chirurg powiedział mi, że przytarczyce zostały trochę zmęczone w czasie operacji i powoli powrócą do swoich funkcji. Miało się to stać ok 3 tygodni po operacji, ale jestem już miesiąc po operacji i ciągle mam zaordynowane drakońskie dawki wapnia 6 tabl. Calperos 1000 w ciągu dnia i 2 tabletki Alfadiolu. Są to dawki 2 razy większe od maksymalnych. Mrowienia nie mam, ale zastanawiam się czy wolno mi brac takie duże dawki wapnia bez uszczerbku dla zdrowia. Wole nie miało zmian nowoteorowych. Mam poziom Parathormon/intact/ 11.00.

Reklama
u?ytkownik
Magdalena

Witam. Mam takie same problemy. Jestem 10 miesięcy po operacji wycięcia tarczycy. Biorę 6 gram calperosu oraz 2,5 mikrograma alfadiolu. Moja pani endokrynolog powiedziała że najprawdopodobniej przytarczyce nie zregenerują się . Oprócz leków bardzo ważna jest dieta- powinna być ubogofosforanowa tzn. należy wyeliminować wędliny sklepowe,zamiast nich jeśc pieczone i gotowane mięso* coca-colę, twarogi i sery białe- produkowane w nowoczesnym cyklu technologicznym zawierają nadmiar fosforanów w stosunku do wapnia* nie należy jeść czekolady, kakao, orzechów, kupowanych ciast ze względu na proszek do pieczenia. Mleko, jogurty, kefiry, serwatkę można stosować w umiakowanych ilościach, sery żółte i pleśniowe w małych ilościach, ryby morskie choć zawierają dużo fosforu są jednak pożądane dla zdrowia- należy` jeść w umiakowanych ilościach, podobnie nasiona strączkowe- fasolę , soje , groch.
Dzięki diecie zmniejszyłam dawki calperosu z 10 do 6 gram, czuję się całkiem dobrze. Życzę wiele zdrowia.

u?ytkownik
Marek

Dzięki Magdaleno!

u?ytkownik
Yolanta

Witam też mam podobne problemy jestem po operacji usunięcia tarczycy
już 14 m-cy parathormon mam 11-14 zmienia się ale nigdy nie miałam w normie
Jedną przytarczyce wycięto podczas operacji i nie przeszczepiono mi a pozostałe nie chcą podjąć pracy,mogą być uszkodzone moja lekarka endokrynolog powiedziała że już nie będzie inaczej i te duże dawki wapnia magnezu i alfadiolu będę brała do końca życia muszę kontrolować oczy bo grozi zaćma,nerki i pęcherz moczowy ,kości bo osteoporoza,serce i wpada się w depresje.Moja historia jest długa nie będę opisywać wszystkiego ,ale okaleczyli mnie lekarze będę walczyć o odszkodowanie .

u?ytkownik
Ania

Jestem po operacji 25 lat.Przyzwyczailam sie do braku wapnia.Nie mam problemow ze zdrowiem oprocz uciazliwego drętwienia mięśni rąk i nóg..Czasami ataki bywaja dosc silne i wystepuje ból w mięśniach jak przy grypie.Oprocz produktow zawierajacych wapn zazywam tez wapno w tabletkach. Obawiam sie ze bede miala osteoperoze.Narazie mam 40 lat ale co bedzie dalej?

u?ytkownik
Krystyna

Mam calkowicie usunieta tarczyce 20 miesiecy temu.Biore Euthyrox N100 calperos 1000 -2x400mg Alfadiol 0.25mg Vigantoletten 1000 1x25mg i dopiero przy takich dawkach mam wyniki w normie.Robie je co trzy miesiace .Moje samopoczucie nie jest najlepsze-szybko sie mecze.Konsultowalam sie u 2 endokrynologow.Prawdopodobnie do konca zycia bede musiala przyjmowac taka serie lekow .Mam 62 lata.Trzeba jakos z tym zyc.Zycze wszystkim pogody ducha.

u?ytkownik
Krystyna

Ja Jestem 3lata po operacji przed operacja nikt mi sie nie zapytal czy moga wyciac cala tarczyce bo bym sie nie zgodzila teraz zaluje ze wogule poszlam na operacje nie bylo by problemu a tak brak wapna i nie czuje sie dobrze my jestesmy tylko towarem lekarz ktury mnie perowal to nic nie powiedzial moze prywatnie to tak bo tak jest gdy zapytalam dlaczego cala bo teraz wszystkim wycinaja bo weszly takie przepisy ale ja mam w tym cos do powiedzenia bo to moje cialo czyli ja weszlam w gowno i w nieodpowiedni czas .to tyle trzeba dobrze sie zastanowic za nim podejme decyzje ale mleko sie rozlalo trzeba cierpiec .

u?ytkownik
ewa

Pani Yolanto: nic Pani nie wskóra, odnośnie odszkodowania, to śmieszne, że Pani o tym pisze. Przed operacją podpisywała Pani zgodę na nią i przeczytała Pani o możliwości wystapienia skutków ubocznych po operacji. Ja również jestem 4 tygodnie od operacji (całkowite usunięcie-wole guzowate nietoksyczne na szczęście) i również biore wapno i witaminę i bedę brała do końca zycia, ale to jest zło konieczne i trzeba się z tym pogodzić a nie wymyslać jakieś tam procesy sądowe, które nic nie dadzą, nie ma Pani racji.Wapno trzeba kontrolować, z 6 tabletek zeszłam na 2 i dieta. Trochę samokontroli i pokory i podziękowania dla lekarzy, że Pani żyje i proszę nie miec pretensji do lekarzy, bo o wszystkim została Pani poinformowana przed operacją i podpisała Pani.

u?ytkownik
dorota

Tez jestem po operacji w listopadzie bedzie2lata i zebym sie dobrze czula nie powiem biore calperos4razy1000 i eutyroks100 i wyniki sa zawsze rozne zycze zdrowka wszystkim

u?ytkownik
Margo

Pani Ewo! jest Pani dopiero kilka tygodni po operacji, wiec nie do końca wie Pani o czym pisze. Brak przytarczyc to kalectwo. Wiem, bo sama tak mam. Pogodzić się z tym jest bardzo trudno szczególnie jeśli lekarz przed operacją zapewniał, że zostawienie ich to żadem problem. To są kolejne operacje: kamieni nerkowych, żółciowych, a także zniszczona wątroba i jelita. O zaćmie i osteoporozie nie wspomnę.

u?ytkownik
Yolanta

Pani Ewo,życzę zdrówka żeby Pani nie doświadczyła tego co ja ratowani mi życie uszkodzono mi przysadkę mózgową miałam nie dotlenienie ,zespół piramidowo-ataktyczny czyli niedowład lewostronny,Pani podali wapń i było ok,ja leżałam 16 dni w łóżku kroplówki,wapnia i magnezu witD3 byłam tak powykręcana że szpital nie widział takiej tężyczki.uszkodzono mi lewą strunę głosową leczenie sterydami ,2 m-ce nie mówiłam.Do dzisiaj nie jestem wyrównana czuję się tak że żyć mi się nie chce,to tak żeby się nie rozpisywać.A co do zgody powiedzieli mi o strunie głosowej o przytarczycach nic mi nie mówili i nie podpisywał nic o nich.Mam pretensje do lekarza bo okaleczył mnie do końca życia,leki Pani Ewo mam 25 tabletek dziennie żeby żyć skutkiem tego mam inne problemy zdrowotne.

u?ytkownik
Halina

Ewo!
Z niczym nie powinni się godzić ci wszyscy, którzy po operacji tarczycy przyjmują Wapno. Śmierdzisz mi Służbą Zdrowia i dlatego tak bronisz lekarzy. Wapno musi przyjmować ten, który ma usunięte PRZYTARCZYCE a nie tarczycę a usunięcie przytarczyc podczas operacji tarczycy, to jest błąd i okaleczenie na całe życie.To Ty jesteś śmieszna ze swoim rozumowaniem, że trzeba lekarzowi dziękować za to, że się żyje a może jeszcze w dupę całować? Tak, jestem bezczelna. Wiem co piszę, jestem 10 lat po operacji tarczycy. Mam problemy z wykonywaniem podstawowych czynności a do tego: podczas jedzenia muszę pilnować, żeby nic mi nie wypadało z buzi, słabe czucie w dłoniach i stopach, problemy z przełykaniem i zawsze w gardle zostaje mi część z ostatniego kęsa. Problemy z koncentracją, po prostu staję się *dziwaczką*. W niektórych zagranicznych źródłach można przeczytać, że jest to *obniżona inteligencja* a tłumacząc dosłownie *debilizm*. Tych dolegliwości jest dużo, dużo więcej i każdym rokiem będzie tylko gorzej a jak jeszcze dojdą inne schorzenia?
Każdy decyduje za siebie, ale ja uważam, że wszyscy, którzy mają jeszcze szansę powinni skontaktować się z prawnikiem!!!!
Pozdrawiam serdecznie.

u?ytkownik
grazyna

Ja wrocilam dzisiaj sama pocigiem ze szpitala mialam operacjie 8,03 2013 po czrerch dniach do domu z operacji jestem bardzo zadowolona usunieto ni plat lewy struny glosowe nieuszkodzone mowie lepiej jak przed operacja Operacja przebiegla dobrze ale nastapil krwotok i musieli poprawic jeden dzien na intensywnej czuje sie dobrze troche oslabiona operacje mialam w niemczech tu sa wspaniali specialisci dziekuje lekarza i wszystkim za mila opeke

u?ytkownik
GOSIA

Jestem 2 tygodnie po operacji raka tarczycy. usuneli mi cala tarczyce. oczywiscie w 3dobie po operacji dostalam tezyczki. tego bolu nie zycze nikomu... nadal mam problemy z wymowa. wapno doustnie zapewne do konca zycia. dzisiaj jeszcze sie zdenerwowalam bo okazuje sie na wynik histopatologii musze czekac do miesiaca... dzis mam wizyte u endokrynologa... zobaczymy co mi powie. mam tylko nadzieje, ze te bole tezyczkowe nie beda juz wrcacac. a wapno moge jesc ile beda mi kazac... zeby tylko nie bolalo i nie wykrecalo mojego ciala.

u?ytkownik
jola

Popieram Panią YOLANTĘ i Halinę