Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Lordoza szyjna zniesiona z kyfotycznym ustawieniem kręgosłupa


Gość Ewa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam 42 lata, od miesiąca bardzo boli mnie lewa ręka, drętwieje i nie mam czucia w trzech palcach. Boli także kręgosłup w okolicach szyi. Prowadzę aktywny tryb życia. Dużo ćwiczę - jestem nauczycielem tańca. Zrobiłam badanie MR i wynik jest następujący: Lordoza szyjna zniesiona z kyfotycznym ustawieniem kręgosłupa. Wielopoziomowa różnego stopnia dehydratacja krążków m-k z wielopoziomowym obniżeniem ich wysokości. Na poziomie C2/C3 uogólniono lewoboczna tylna protruzja krążka m-k modelująca worek oponowy po stronie lewej. Na poziomie C3/C4 uogólniona tylna protruzja krążka m-k modelująca więzadło podłużne tylne i worek oponowy ze spłyceniem rezerwy płynowej podpajęczynówkowej, niewielkie obustronne przewężenie otworów m-k. Na poziomie C4/C5 uogólniona tylna protruzja krążka m-k modelująca więzadło podłużne tylne i worek oponowy ze spłyceniem rezerwy płynowej podpajęczynówkowej, obustronne przewężenie otworów m-k z przewagą po stronie lewej, modeloowanie lewego korzenia nerwowego na tym poziomie. Na poziomie C5/C6 i C6/C7 uogólniona tylna protruzja krążka m-k modelująca więzadło podłużne tylne i worek oponowy ze spłyceniem rezerwy płynowej podpajęczynówkowej, obustronne znaczne przewężenie otworów m-k na obu poziomach. Wysokość i sygnał trzonów kręgowych zachowane. Pogranicze czaszkowo szyjne i rdzeń kręgowy bez zmian ogniskowych. Tkanki przykręgosłupowe prawidłowe. Bardzo proszę o wyjaśnienie mi, czy przy tym wyniku konieczna jest operacja? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość haemophilus