Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Guz, cień okrągły na lewym płucu


Gość Wojciech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem związany z moją mamą. Parę tygodni temu została poddana leczeniu jodowemu na tarczycę, zaznaczam ma 54 lata, w karcie pacjenta wskazują subkliniczną nadczynność tarczycy. Parę dni temu stawiła się na kontrolę do Kliniki, miała jeszcze parę badań w tym RTG i skopie klp, i tu główny problem, w opisie lekarz ujął to tak : *W polu dolnym płuca lewego widoczny cień okrągły o gładkich obrysach o średnicy 27mm - wskazana weryfikacja badaniem TK. Drobna undulacja miąższowa w polu środkowym płuca prawego. Wzmożony rysunek zrębowy płuc. Sylwetka serca w normie. Przepona wolna.* Ja mam 20 lat i obecnie studiuję, sam 3 tygodnie temu miałem artroskopię kolana i nie jestem jeszcze w pełni sprawny, rodzice starają się tym zbytnio nie przejmować, nie chcą o tym zbytnio gadać, ale głupi nie jestem, wiem co to mniej więcej oznacza, podejrzenie raka płuc... Za 4 dni mama ma się stawić na tomografię komputerową, ja raczej nie pojadę i znając ich jak wrócą to za wiele się nie dowiem, także proszę o udzielenie odpowiedzi, postawienie jakiejś diagnozy, proszę o pomoc, bardzo bym prosił o szczere odpowiedzi, aha jeszcze chciałbym dodać że mama nie paliła nigdy papierosów, rzadko kiedy ma styczność z dymem tytoniowym, w rodzinie także raczej nie było podobnych przypadków. Jeszcze raz proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki obraz RTG może odpowiadać rzeczywiście ognisku nowotworowemu trudno powiedzieć czy łagodnemu czy złośliwego jak też ognisku zmiany pozapalnej. Dopiero TK może bliżej określić czym jest zmiana. Na chwilę obecną trzeba poczekać na wynik TK. Obraz RTG jest niejednoznaczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach