Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Węzły chłonne a badanie tomograficzne głowy


Gość Stachu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam 57lat , z zawodu jestem saksofonistą. Ostatnio miałem uczucie tak zwanej kluchy w gardle. Zrobiłem tomografie krtani i oto co mam w opisie ( jest to związane z węzłami chłonnymi ) : * Powiększone węzły chłonne: szyjne środkowe prawe 18mm , lewe 15mm , nadobojczykowy lewy 14mm, przednaczyniowy prawy 10mm, przytchawiczne górne prawe 15mm.* Prosze mi powiedzieć czy mam zrobić sobie badanie krwi i co ma byc na nim zrobione, czy mam sie udać do laryngologa lub czy cokolwiek złego się tam dzieje w związku z tymi powiększeniami ??? z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno trzeba to skonsultować bezpośrednio z lekarzem. Proszę w tej sprawie udać na początku do lekarza rodzinnego. Można także celem pogłębienia diagnostyki wykonać badanie krwi morfologię z rozmazem oraz OB czy też CRP. O wszystkim zadecyduje lekarz po badaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie lekarz rodzinny skierował mnie do laryngologa, tylko czy to dobry kierunek ? Bo niesety będe musiał iść prywatnie a to kosztuje. Może najpierw badanie krwi zrobić bo rodzinny nie dał skierowania na to badnie? Czy pod tym powiększeniem może kryć sie jakiś ( odpukać ) rak ?? Czy wykryje to badanie krwi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie krwi może w przybliżeniu odpowiedzieć czy przypadkiem nie ma jakiejś choroby rozrostowej układu chłonnego. Oczywiście warto też w tej sparawie skonsutlować się z laryngologiem. Zazwyczaj powiększone węzły chłonne szyi są następstwem stanu zapalnego górnych dróg oddechowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...