Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Monika

Powrót żylaków mimo wcześniejszego usuwania żyły metodąstrippingu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Monika
Witam,jestem studentka 5 roku medycyny, niestety od paru lat mimo młodego wieku mam żylaki.Miałam już operację 3 lata temu usunięcia żyły odpiszczelowej prawej metodą strippingu, co dało bardzo dobry efekt, zarówno kosmetyczny jak i ustąpienie objawów. Już wtedy zaczeły mi sie robic żylaki na drugiej kończynie, lewej, równiez żyły odpiszczelowej. Dlatego teraz we wrzesniu miałam ją operowaną, usunięta w całości. Krwiaki zeszły, bandaży uciskowych juz nie noszę, ale niestety zauwazyłam że owszem, naciecia w pachwinie i na kostce są, ale na pewnym odcinku zaczynajac pod kolanem a kończac na powierzchni przednio - przysrodkowej podudzia do mniej wiecej połowy podudzia jest obecny żylak, poszerzony, o krętym przebiegu, wyczuwalny w badaniu fizykalnym. Na jego przebiegu na skórze widac zamiast nacięcia tylko 2 małe czerwone kropeczki jak po ukluciu, które miałam po zabiegu. Czy jest możliwe że na pewnej części nie usuneli mi fragmentu zyły tylko podwiazali i zostawili? Wg mojej znajomości anatomii jest to fragment żyły odpiszczelowej. Nie wiem co mam teraz zrobić, objawy zastoju troszkę są, czuje sie *niepewnie * stojac na tej nodze, a te studia jednak wymagaj wiele godzin stania bądź siedzenia. Czy może decydowań się na kolejny zabieg? proszę o radę

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość haemophilus
Jeżeli usuwa się żyłę metodą strippingu to w całości. Najlepiej skonsultować się z lekarzem, który wykonywał zabieg lub chirurgiem naczyniowym. Obecnie są lepsze metody zamykania żylaków (np. laser).

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie