Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Krystyna

Podwyższony poziom anty-TPO

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krystyna
Od 3 miesięcy mam piekące swędzenie całego ciała, po podrapaniu powstają grube obrzmiałe krechy, po paru minutach bez drapania znikają, czy ma to związej z podwyższonym poziomem anty-TPO - 66,02 i co z tym zrobić. Po zazyciu tabletek telfast swędzenie ustępuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stappler
Peroksydaza tarczycowa (TPO) jest główną częścią składową mikrosomalnych antygenów tarczycy, stanowiących integralne białko błon komórkowych. Enzym ten odgrywa podstawową rolę w biosyntezie hormonów tarczycy. W przypadku podwyższenia anty-TPO podejrzewa się: > zapalenia tarczycy typu Hashimoto, > zapalenie tarczycy poporodowe > zapalenie tarczycy indukowane cytokinami > chorobę Basedowa > pierwotny obrzęk śluzakowaty. Podwyższony poziom anty-TPO może powodować zmniejszenie wydzielania wolnej tyroksyny (fT4). Wynik dodatni nie może być jednoznaczny z rozpoznaniem schorzenia autoimmunologicznego, ponieważ p/c anty-TPO wykrywa się już u 5% populacji osób zdrowych lub w przypadku wola tarczycy. Tym problemem musi zająć się dokładnie endokrynolog (będą potrzebne dodatkowe badania laboratoryjne, być może też USG tarczycy). Świąd skóry może być objawem choroby tarczycy, ale też nie wykluczone, że ma charakter niezależny (alergiczny – także konsultacja dermatologa). Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×