Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Pieczenie odbytnicy i krew na papierze toaletowym


Gość Adrian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od ok 1,5 tygodnia zauważyłem, że po wydaleniu stolca na papierze toaletowym pojawiają się małe kropelki krwi. Towarzyszy temu pieczenie odbytnicy. Wskazuje to na hemoroidy, ale nadal mam wątpliwości. Czytałem, że hemoroidom sprzyjają zaparcia. Staram się nie doprowadzać do stanu zaparcia, jednakże zdarzyło się to kilka razy w ostatnim czasie (powiedzmy od roku). Mam wrażenie, że przy ostatnim zaparciu po prostu odbytnica mogła lekko uszkodzić się mechanicznie przy wypróżnianiu. Czy ta hipoteza jest w ogóle możliwa? Dodam, że wypróżniam się regularnie (średnio raz dziennie). Czasem mam problemy z gazami i wzdęciami, ale nie jest to zbyt częste. Mam 22 lata, jestem studentem, prowadzę całkiem ruchliwy tryb życia, staram się prowadzić urozmajconą i w miarę zdrową dietę. Zdaje się, że mam lekką nadwagę brzucha (wydaje się on być lekko *nieproporcjonalny* do reszty ciała np. do rąk, które są chude), ale tutaj dopatruje się albo genetycznego podobieństwa do ojca (jestem do niego bardzo podobny, a on sam również ma duży brzuch), albo w tym, że mam lekkie skrzywienie kręgosłupa (tj. odcinek lędźwiowy jest jakby wysunięty do przodu, przy czym w okolicach łopatek formuje się lekki garb). Czy w moim przypadku zaleca się badanie odbytu i jelita grubego? Czy jest to hemoroid i czy są jakieś szanse, że to guz jelita, lub odbytu? Dodam jeszcze, że żadnej z ww. czynności/stanowi nie towarzyszą bóle, ani jelita, ani odbytnicy. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.