Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Operacja przepukliny u starszej osoby


Gość Grażyna B.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grażyna B.

Panie Doktorze. Mam tatę w wieku 84 lat. Miał źle przeprowadzoną operację wyrostka,w wyniku której powstała przepuklina.Chciałabym Pana zapytać czy można u niego zoperować przepuklinę mimo podeszłego wieku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem lekarzem ale z przepuklinami miałem wiele do czynienia bo juz przeszedłem 4 operacje. Literature tez troche w zwiazku z tym zgłębiłem. Problem nie jest w samej operacji tylko w znieczuleniu ogólnym.Operacja prosta i raczej nic złego tacie nie grozi.Bardzo podobny poziom skomplikowania co w przypadku wyrostka.Najprawdopodobniej bedzie to operacja laparoskopowa i jezeli mogę sugerowac to proszę sugerować znieczulenie miejscowe a nie ogólne(oczywiscie decyzje podejmie lekarz).Czesto problem jest z wybudzeniem pacjenta w podeszłym wieku z narkozy po znieczuleniu ogólnym i innymi komplikacjami zwiazanymi z samym znieczuleniem(ewentualne schorzenia serca,cukrzyca i inne choroby współtowarzyszące).Tutaj szukałbym najwiekszego zagrozenia w przypadku Pani ojca bo od strony chirurgicznej zabieg jest prosty i raczej nic nie grozi a wiek na pewno nie jest az takim problemem. To tylko moje spostrzezenia na ten temat. Fachową interpretacje pozostawiam Panu doktorowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, niestety w takim przypadku największe obciążenie to znieczulenie. Sam zabieg dla chirurga jest prosty. Jeśli tylko do znieczulenia zakwalifikuje anestezjolog to na pewno bez problemu będzie można taki zabieg wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.