Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Krystyna

Zmniejszenie poziomu ferrytyny za pomocą Dysferalu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krystyna
Witam, Od 3 lach walczę z chłonniakiem (typ B). Po przeszczepie komórek macierzystych, radioterapii i wielu chemioterapiach niezbędne były wielokrotne transfuzje krwi, co prawdopodobnie doprowadziło do hemosyderozy i 10-cio krotnego przekroczenia max poziomu ferrytyny. Przy ostatnim wypisie ze szpitala lekarz hematolog zalecił leczenie dysferalem przez lekarza POZ. Dziś lekarz POZ poinformował mnie, że nawet nie może zlecić wykonania mi badania poziomu ferrytyny :-( bo nie ma tego w wykazie badań... Jaki specjalista może zlecić wykonanie badań poziomu ferrytyny i nadzorować leczenie dysperalem? Czy dysperal to jedyny dostępny lek? Z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapler
Patrz strona http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=660 nie wiem dlaczego Pani lekarz POZ nie może wykonać badania poziomu ferrytyny, można go oznaczyć w każdym laboratorium. Trzeba zmienić lekarza POZ, albo pójść do poradni hematologicznej. Raczej nie ma innego leku, ten zresztą jest najlepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krystyna
Dziekuję za rady. Lekarzowi POP chodzi oczywiście o pieniądze, które przychodni płaci NFZ. Ponoć badania tego nie ma w jakimś tam wykazie badań, które może zlecać lekarz rodzinny... Ale Ma Pan racje, muszę pomyśleć o zmianie lekarza, skoro ja mam się dowiadywać kto mnie ma leczyć to coś jest nie tak. W poradni hematologicznej mam wizytę dopiero w połowie stycznia, dlatego szukam szybszej informacji, takie mamy realia. Jak dodamy jeszcze, że będę płacić 250 złotych za porcję desferalu (ponoć zastrzyki są pełnopłatne) to mamy historię jak z koszmarnej sztuki : leczyli chłoniaka a doprowadzili do marskości wątroby... a pacjent ma sobie znaleźć: lekarza do papierków i leczenia oraz sponsora na pokrycie kosztów leczenia... No ale dość narzekania! Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×