Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Ola

Tarczyca a PCOS

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ola
Witam.Mam 33lata i wykonałam Usg tarczycy opis jest następujący: Prawy płat tarczycy o wym.-17x22x57mm,lewy płat o wym.19x25x63mm,cieśń-5mm.W dolnej części LPT dwa owalne ogniska niejednorodnie hypoechogeniczne,delikatnie okonturowane,dł. 8 i 9mm.Echogeniczność i echostruktura otaczającego miąższu prawidłowe-bez zmian ogniskowych.Wynik TSH jest prawidłowy.Biopsji nie wykonałam.Lekarz endokrynolog stwierdził że mogą się te ogniska wchłonąć ale nie muszą.Oprócz tego ginekolog wykrył PCOS co objawiło się u mnie hirsutyzmem.Nie jestem na dzień obecny leczona.Czy te ogniska na tarczycy to coś groźnego?Czy można leczyć je farmakologicznie czy należy usunąć chirurgicznie?Czy PCOS mogło mieć wpływ na te ogniska na tarczycy?Jak można mi pomóc? Czy leczyć się u ginekologa na PCOS a u endokrynologa na te ogniska na tarczycy? bo problem jest złożony a ja pozostaje bez leczenia i odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapler
Czy te ogniska na tarczycy to coś groźnego? - opis USG nie sugeruje zmian typu nowotworowego, dokładniejsza diagnostyka w tym wypadku to biopsja cienkoigłowa Czy można leczyć je farmakologicznie czy należy usunąć chirurgicznie? - taki stan jak opisany w USG wystarczający jest do leczenia farmakologicznego Czy PCOS mogło mieć wpływ na te ogniska na tarczycy? - nie Czy leczyć się u ginekologa na PCOS a u endokrynologa na te ogniska na tarczycy? - takie postępowanie będzie najwłaściwsze, w obu wypadkach leczenie będzie polegało na pewno na hormonoterapii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ola
Mam jeszcze pytanie.Wykonałam rezonans magnetyczny przysadki mózgowej ponieważ miałam swego czasu problemy z wysoką prolaktyną i lekarz zalecił bromocorn po czym prolaktyna się uregulowała.Badanie obecne wykonałam po 2 latach i opis jest następujący:Przysadka o wysokości 8mm.W zakresie płata przedniego pośrodkowo widoczne jest ognisko słabszego wzmocnienia po podaniu środka kontrastującego o wymiarach 2,7x2mm z dyskretnym przemieszczeniem lejka na stronę lewą mogące odpowiadać mikrogroczulakowi.Poza tym przysadka jednorodna i jednorodnie ulega wzmocnienu po podaniu środka kontrastującego.Lejek niepogrubiały.Skrzyżowanie nerwów wzrokowych bez cech patologii.Poza tym w zakresie mózgowia zmian ogniskowych ani cech patologicznego wzmocnienia nie wykazano.Układ komorowy ustawiony pośrodkowo,symetryczny i nieposzerzony.Płynowa przestrzeń przymózgowia nieposzerzona.Struktury tylnego dołu czaszki bez cech patologii.Przewody słuchowe wewnętrzne symetryczne,nieposzerzone i o prawidłowej zawartości.Czy to podejżenie mikrogruczolaka może mieć wpływ na wykryte ogniska na tarczycy? Czy ten mikrogroczulak jest groźny i zakłóca pracę hormonalną w organiźmie ? Z opisu wynika że jest to prawdopodobnie mikrogroczulak,więc nie wiem do końca czy to na pewno jest mikrogroczulak? Proszę o pomoc i wyjaśnienie tego opisu ? Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ola
Bardzo proszę o zapoznanie się z moją kolejną prośbą która tym razem dotyczy przysadki mózgowej i znajduje się pod tym samym tytułem,ponieważ jestem pełna obaw co do tych ognisk na tarczycy.Obawiam się powiązania przysadki z tymi ogniskami na tarczycy mimo prawidłowego TSH, a zarazem z wykrytym u mnie PCOS? Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapler
Czy to podejżenie mikrogruczolaka może mieć wpływ na wykryte ogniska na tarczycy? - nie ma to nic wspólnego z tarczycą, to sprawy niezależne Czy ten mikrogroczulak jest groźny i zakłóca pracę hormonalną w organiźmie ? - jeśli poziom prolaktyny w Pani organizmie jest prawidłowy (jest Pani z tego powodu przecież leczona) to wszystko jest w porządku i nie ma się czym niepokoić, prolaktyna a hormony tarczycy to dwie niezależne sprawy czy to na pewno jest mikrogroczulak? - na to pytanie nie da się do końca odpowiedzieć żadnym badaniem, jest duże prawdopodobieństwo skoro był podniesiony poziom prolaktyny, że to mikrogruczolak, taką zmianę należy obserwować (co pewien czas wykonywać badanie poziomu prolaktyny we krwi oraz wykonywać rezonans magnetyczny).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ola
Witam .Panie doktorze jestem tą samą osobą. Leżałam teraz w kwietniu na oddziale Endokrynologicznym odnośnie wyjaśnienia powyższego mikrogroczulaka i moich problemów hormonalnych.Stwierdzono rozpoznanie hiperandrogenizm czynnościowy,najprawdopodobniej pochodzenia jajnikowego.Hiperprolaktynemia czynnościowa.Podejrzenie zmiany ogniskowej w przysadce do dalszej obserwacji i weryfikacji.W moim przypadku zastosowano leczenie agonistą dopaminy.Leki jakie mam brac tj Glucophage XR-1 tab (500 mg)wieczorem przez tydzień następnie 2 tabl.Bromocorn (tabl.po 2,5mg) 1/2 tabl.przed snem,po tygodniu 1tabl.na noc.Mam obawy ponieważ w ulotkach tych leków pisze o różnych skutkach ubocznych. Mam zapytanie czy na skutek brania tych leków mam możliwość zmniejszenia mikrogroczulaka i zmniejszenia bolesności miesiączek? Czy gdybym np nabawiła się grypy to mogę zażyć antybiotyk np Summamed mimo że biorę te leki.Boję się że mogę mieć zapaść lub wstrząs anafilaktyczny. Kiedyś miałam trzy zapaście tj jedną raz w roku po lekach przeciwbólowych które zażywałam w dużych dawkach przy bardzo bolącej miesiączce.A teraz się boję czy kiedy doszło mi zażywanie dodatkowo tych leków to mogę w razie bolesnego miesiączkowania zażyć ibuprom lub np apap doraźnie bez obaw że sytuacja się nie powtórzy i nie będę miała zapaści lub innych objawów ubocznych ze strony organizmu?.Mam również zapytanie czy mogę poddać się zabiegom np dentystycznym ze znieczuleniem?.Nie ukrywam że mam problemy z wątrobą która jest nieco obtłuszczona i pobolewa.Badanie Usg to stwierdziło ,ale próby wątrobowe są prawidłowe.Ale mimo wszystko mam obawy, a w mojej małej miejscowości nie ma endokrynologa abym mogła się poradzić i dlatego moje zapytania do Pana.Bardzo proszę o odpowiedź i poradę w tej sprawie.Dziękuje Ola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×