Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Wole guzowate toksyczne tarczycy


Gość emi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Bardzo proszę o interpretację usg.Mam 38 lat i małe dziecko,bardzo się boję.Wynik badania usg.Gruczoł tarczowy o wymiarach płat prawy Ap 21mm,Lp 22mm dł 74 mm płat lewy Ap 28mm,Lp 27mm dł90mm-zagłębia się za mostek. cieśń o gr 5mm. Gruczoł tarczowy o niejednorodnej echostrukturze i echogeniczności wykazuje obecność licznych normoechogenicznych i nieco hypoechogenicznych o śr od 3mm do największego w płacie prawym 8mm i lewym 18mm.Poza tym gruczoł tarczowy zmian nie wykazuje.Nadmienię że leczę się od 5 lat do tej pory z biopsji wynukały łagodne zmiany ale takiego opisu jeszcze nie miałam.Mam skierowanie na biopsję,do tej pory tsh miałam w normie.Lekarz w skierowaniu wpisał wole guzowate toksyczne.Co to znaczy czy to podejrzenie raka?Czekam na szybką odpowiedz bo umieram ze strachu.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem lekarzem, ale sama jestem 18 dzień po usunięciu tarczycy z powodu guza pęcherzykowatego oksyfilnego. Guz okazał się zmiana łagodną, ale wszystkie podejrzane tego typu guzy polecają teraz usuwać. Mogą się przeistoczyć z złośliwą zmianę. U ciebie podejrzewam że też o to chodzi. Na sali leżały Panie które tez wycinały tarczycę która schodziła im za mostek. im wcześniej tym lepiej, gdyż jeśli zejdzie bardzo nisko podobno musza nacinać mostek a to już poważniejsza sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor