Czy kolonoskopia boli?

użytkownik
Radek

Witam!
Jutro mam o 7 kolonoskopie, bede mial zakladany wenflon i mam pytanie czy to boli ?? Czy jak dostane tylko srodki uspokajające to czy bedzie boleć to badanie ?????
i ile czasu trwa to badanie ??

Reklama
użytkownik
K.

Moj maz mial robione w narkozie wiec nic nie czul podczas zabiegu,natomiast po troche bolal go brzuch.

użytkownik
Radek

Ale w moim szpitalu nie robia pod narkoza tylko pod srodkami uspokajającymi

użytkownik
ania

Ja mialam bez znieczulenia boli jak cholera.badanie trwa okolo pol godz.

użytkownik
Radek

Witam !
Dzisiaj miałem na głupim jasiu :D
Zemdlałem prawie tylko jak mi zakladali wenflon samo badanie nic nie boli !!
i trwało ok. 15 min.
Naprawde nie czytajcie głupot ze boli itp., bo to stresuje sam sie naczytalem. Jak macie okazje to sie nie bac i robic !! Aha i nic u mnie nie wykrylo jestem zdrowy :D:D:D
Pozdrawiam

użytkownik
ania

Chlopie ale jako takie miales znieczulenie, mnie nic nie podali i dlatego bolalo,

użytkownik
Radek

Tak tylko ze ja czulem sie normalnie po tym glupim jasiu i tez troche cos tam zabolało .. ale kazdy organizm odbiera to inaczej

użytkownik
ola

Czesc mialam robiona kolonoskopie dwa tygodnie temu i bolalo jak diabli podali mi tabletke na uspokojenie a ja bylam jeszcze bardziej pobudzona.

użytkownik
eliza

Miłałam kolanoskpie wczoraj da się przeżyć ale przy wyciąganiu tego paskuctwa strasznie mnie bolało

użytkownik
Boss

Przede wszystkim boli pociąganie krezki, czyli takiej struktury, która przyczepia jelito do ściany brzucha a że jest ona bardzo unerwiona to boli. Dmuchanie powietrzem też, ale mniej. Bardzo istotne jest, kto wykonuje procedurę, niektórzy lekarze robią tak, że nic nie boli a inni na chama i ból jest straszny. Bardzo istotną sprawą jest, czy pacjent miał wcześniej laparotomię, czy operację z otwarciem jamy brzusznej. Zawsze po takiej operacji wytwarzają się zrosty, które są rozrywane w czasie kolonoskopii i to bardzo boli. Jak ktoś miał np. 2-3 operacje brzucha to nie ma nawet o czym mówić, zabieg powinno się zrobić w znieczuleniu ogólnym, o ile to możliwe ze strony anestezjologicznej. Jak ktoś nie miał operacji, to niech się zapisze do sprawdzonego lekarza i na pewno będzie ok. Właśnie kończę medycynę i widziałem już kilkanaście takich procedur a to są moje wnioski.

użytkownik
ewa

Miałam wczoraj kolonoskopię. Powiem tak... nastawiona byłam że mogę odczuwać delikatny ból więc poszłam na to badanie prawie bezstresowo. Dali zastrzyki domięśniowo i dożylnie. Na samym początku było ok ale zaczęło się przy pierwszym skręcie jelit. Jak dla mnie był to okropny ból, kolejne były przy kolejnych skrętach. Dodam że w dzieciństwie miałam robioną operację z powodu wypadku samochodowego w którego następstwie miałam uszkodzone nerki, wątrobę oraz śledzionę. Lekarz od razu jak tylko wprowadził kolonoskop powiedział że mam zrosty, potem okazało się ze mam ich bardzo dużo i sam stwierdził że mam bardzo nietypowe jelito i pierwszy raz zetknął się z taką ilością zrostów. W pewnym momencie chciał już przerwać badanie żeby mnie nie męczyć Także ja pomimo iż nastawiłam się pozytywnie na to badanie przeszłam je niestety w wielkim bólu. I powiem szczerze że nie wiem co było dla mnie gorsze czy bóle porodowe czy badanie kolonoskopii bo było to dal mnie porównywalne... Ale oczywiście nie chce nikogo straszyć napisałam tylko moje odczucia. Mój kolega na przykład przeszedł je bezboleśnie.

użytkownik
Joasia

Witam..mialam robioną kolonoskopie 5 lat temu w znieczuleniu miejscowym i nie czułam wogóle bólu mimo iz lekarz stwierdził,że moje jelito wygląda jak *różaniec* i stale się zapycha.Badanie trwalo 20-30 minut i najwazniejsze to skupic sie na tym co mówi lekarz lub pielęgniarka i leżec spokojnie.Są gorsze badania i ludzie przechodzą,wiec życzę wewnętrznego spokoju i tzymam kciuki.
Pozdrawiam

użytkownik
Georgij

Co za pytanie... co za różnica czy boli - ważne żeby nic nie wykazała.

Pozdrawiam

użytkownik
asika

Boli niestety,ja mam robione co chwila i zaraz znowu ide a dokladnie za godzinke :-(

użytkownik
wiga

Powiem tak ja też się boję ale czy to boli przekonam się sama