Ból w prawym podżebrzu po laparoskopowym usunięciu pęcherzyka żółciowego

użytkownik
DanutaK

Jestem 5 dni po usunięciu pęcherzyka żółciowego metodą laparoskopii. Odczuwam cały czas ból po prawej stronie pod żebrami, ściślej w okolicy pasa. Jest to ból dosyć ostry, nasilający się zwłaszcza przy głębszym oddechu, kłujący. Podczas usg wykryto też u mnie tętniaka na wątrobie (ok.2cm). Nie wiem, czy mogę brać leki przeciwbólowe, ponieważ obawiam się o swoją wątrobę. Dietę, którą mi zalecono również stosuję, a mimo to odczuwam *ciężar* na żołądku. Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy coś jest tu niepokojącego, czy to są objawy normalne. Bardzo się niepokoję.

Reklama
użytkownik
stappler

Ból jaki Pani opisuje może być związany ze stosowaniem gazu w czasie cholecystektomii metodą laparoskopową. Gaz (zazwyczaj dwutlenek węgla) podawany jest w dużej ilości, pod ciśnieniem do wnętrza jamy brzusznej, aby umożliwić swobodne manipulowanie chirurgiczne. Duże ciśnienie gazu w jamie brzusznej drażni nerwy przebiegające w bliskim sąsiedztwie (najczęściej nerw przeponowy) co doprowadza do silnych dolegliwości bólowych często typu kłującego i to właśnie przy głębokim oddychaniu. Takie dolegliwości powinny po około 1-2 tygodniach samoistnie ustąpić. Można zażywać środki przeciwbólowe, aby te dolegliwości złagodzić. Zmiana na wątrobie typu naczyniaka o śr. 2 cm jest nieistotna klinicznie i nie wpływa na funkcjonowanie wątroby dlatego można swobodnie zażywać (oczywiście z rozsądkiem) środki farmaceutyczne.
Pozdrawiam.

użytkownik
velma

Jestem trzecią dobę po zabiegu laparoskopowego usunięcia woreczka. Mam dwa pytania: męczy mnie ciągle suchy uporczywy kaszel (co przy posiadaniu szwów nie jest przyjemne). Czy to możliwe, że to przez podrażnienie gardła sprzętem do intubacji?
Pytanie numer dwa: na brzuchu nadal pozostała wyraźna, nieregularna fałda. Czy to opuchlizna? resztki gazu użytego przy operacji* Kiedy zniknie? Czy w ogóle?

użytkownik
ZUZA

Panie doktorze . jestem po laparoskopii już 4-rok . nękały mnie
potworne !!!! bóle , które ustępowały po iniekcji . ból rozsadzał mi klatkę piersiową i utrudniał oddech . moje przerażenie sięgało zenitu . ból zaczynający się pod mostkiem
, wysoko przy żołądku i jak fala pogazowa rozprzestrzeniał się ,
jak przy zawale . takie ataki łapały mnie 2-3 lata !!!! po zabiegu .
robiłam usg , lekarz twierdził , że jest ok. , a ja cierpiałam katusze !!! . ponadto wychodziły mi , jak po chemii !!! włosy .
pytałam lekarzy , mówiłam ,że kojarzę to z laparoskopią -- nikt mnie nie słuchał . to lekceważenie i brak odpowiedniej
porady , lub chociażby zainteresowania , jak można mi pomóc - wprawiły mnie w osłupienie ! i bezradność . a ataki
były częste i w najmniej spodziewanym momencie (dieta odpowiednia ) . po czasie wiem , ze cierpiałam z niefachowości
lekarza , który mnie operował -- po prostu !!!!-- nie usunął
całkowicie i solidnie z mojego brzucha dwutlenku węgla .
chciałabym , aby taki doktorek sam doświadczył tego , co przez swoje nieróbstwo - doświadcza cierpiący człowiek . chcę , by tak go bolało , jak mnie !!!! . przestrzegam wszystkich przed fuszerami .

użytkownik
Agatka

Panie Doktorze, po laparoskopii jestem 8 mc przeczytałam wypowiedź Zuzy,
mam te same objawy czyli straszny ból idący od od przepony w górę do gardła,
z odczuciem gorąca (pieczenia), przy tym przyspiesza mi serce do 220 uderzeń
cały czas po zjedzeniu czegokolwiek straszny ucisk za mostkiem - takie ataki przychodzą w różnych sytuacjach.... wypadają mi włosy - co to może być ...
jakie badania winnam zrobić ....

użytkownik
karolina

No i co z tym dwutlenkiem wegla. moja mama tez jest po laparoskopowym zabiegu usuniecia woreczka zolciowego. ma straszne bole, nikt nie wie co jest ?? jak to leczyc ? co robic ?

użytkownik
Aga 78

Do Zuzy i Agatki , dziewczyny ja miałam usuniety pecherzyk 24 marca i tez wypadaja mi strasznie wlosy :( pobolewa mnie z prawej strony pod żebrami ale nie tak strasznie, za okolo 3 tyg jade do chirurga na wizyte i wypytam go co jest grane z tymi bólami, a włosy nam wychodzą od narkozy , niestety poczytajcie w internecie.

Twoja odpowiedź