Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Zimne dłonie i stopy


Gość Małgorzata

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Małgorzata

Witam Mam od wielu lat następujące objawy.Gdy jest ciepło na polu lub upał +32 stopni ja mam zimne dłonie i stopy.Wstyd komuś podać rękę na przywitanie są poprostu lodowate.Co to może oznaczać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje że ma Pani złe krążenie krwi i z tego są zimne ręce i stopy może warto skontaktować się z chirurgiem naczyniowym i wykonać przepływ krwi metodą dopplera ? Nie jestem lekarzem ale moim zdaniem z krążeniem coś nie tak Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to prawdopodobnie nad aktywność układu współczulnego - jakaś forma nerwicy. Podawanie ręki nie powinno być wstydem, wystarczy, że wytrze ją pani wcześniej - chłód nie powinien nikogo dziwić. Proszę jednak jesienią i zimą pamiętać o rękawiczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy-ja jestem w tej sprawie weteranką. Mam 26 lat i od 10 lat cierpię właśnie na chorobę Reynauda, czyli inaczej nerwicę naczyniową. Powiem tylko,że operacja nic mi nie dała, po operacji skóra na dłoniach jest tak sucha, że aż pęka, a na plecach mam niewiarygodną nadpotliwość. Sinieją mi zarówno palce u rąk, jak i u stóp. Nie życzę tego żadnemu człowiekowi, robi mi się to nawet jeśli trzymam jakiś przedmiot z lodówki. Ból jest przerażający, płaczę, ręce są sztywne, wyglądają jakbym miała reumatyzm. Powiem wam tak, żadne leki niewiele wam dadzą przy tej chorobie, to jest nerwica naczyniowa, żadne rękawiczki nic tu nie pomogą(ja mam wełniane i skórzane). U mnie jest to wynikiem urazu z przeszłości, u niektórych może to być kwestia genów. Lepiej najpierw iść do psychologa, nie żartuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość