Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Twarde zgrubienie w okolicy pępka bolące przy wysiłku


Gość Dawid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam w linii sutkowej 2cm poniżej wysokości pępka dziwne zgrubienie, normalnie patrząc na brzuch nie odstaje. Przy wygięciu się do tyłu odstaje ta przestrzeń na parę mm od poziomu skóry, oraz potrafi nieźle zaboleć wręcz ogłuszająco przy gwałtownym wysiłku, zdażyło się to tylko kilka razy(jestem tancerzem, smukłej budowy, średnio urzeźbiony) Jest ono twarde, można naciskać, nie boli normalnie. Lata temu jak byłem dzieckiem lekarz mówił coś o przepuklinie, lecz nikt nie ma pewności, czy chodzi o to, a z racji, że studiuję nie mam czasu udać się do kliniki na konsultację. Miałem też badanie usg narządów jamy brzusznej z zwróceniem uwagi na wątrobę i śledzionę, 3/4 roku temu, lekarz nie zwrócił wogóle uwagi na to miejsce, mimo, że dokonywał w tej części też obserwacje. Lat mam 21. Czy można to uznać za przepuklinę? Groźną dla zdrowia z koniecznością operacji przy takiej wielkości? Chciałbym nadmienić, że posiadam to zgrubienie niezmiennie od lat i uprawiałem naprawdę ciężkie fizycznie sporty, jak dotychczas nic się nie stało. Po prostu, jeżeli jest to przepuklina, czy jest sens operacji, bo ciężko u mnie z czasem, ponadto operacja to jednak ingerencja w ludzki organizm. Zainteresowałem się dopiero teraz, gdyż jak to bywa- 1 rok medycyny, raptem jestem na wszystko chory po zdobywanej już na wykładach z anatomii i książki informacjach, swoista hipochondria. pozdrawiam, Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale to nie jest w okolicy pępka, w linii sutkowej idąc to jakoś 10 cm od pępka w prawo i 2 cm w dół, między mięśniem prostym brzucha a skośnym... Więc zmiana tematu nie jest chyba odpowiednia, chyba, że w nomenklaturze jest to uznane sa okolice pępka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji