Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Poszerzone pętle jelitowe i konglomerat tkankowy w dole biodrowym


Gość anonim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Bardzo się niepokoję. Nie wiem co się dzieję, w ogóle nie znam się na tych sprawach. W związku z tym postanowiłam zadać pytanie, lecz wcześniej opiszę sytuację. Tato, 42 lata, tydzień przed przyjęciem do szpitalam narzekał na silny ból brzucha któremu towarzyszył brak apetytu, wymioty, gorączka oraz niemoc wypróżnienia (o ile takie słowo istnieje).Tato prowadzi aktywny tryb życia, nie pali od 8 lat, choć bardzo istotne jest pewnie to, że wtedy był nałogowym palaczem.Dieta...jest zdecydowanie nieodpowiednia-tłuste wędliny i mięso,picie wody z kranu,kawa, oranżady i cole, brak właściwej ilości błonnika-ale mów nie mów nie zamierzał zmienić nawyków.Mimo tego czuł się świetnie i nigdy nie narzekał na zdrowie.Raz był w szpitalu będąc dzieckiem-zapalenie płuc.Niedawno wrócił ze szpitala,gdzie przebywał 2 tygodnie na kroplówkach i 4dniowej głodówce. Gorączka utrzymywała się długo, choć z czasem była coraz niższa.Do domu został wypisany, cytuję*w stanie ogólnym dobrym*. Napiszę ucinki informacji z opisu badań, które są moim zdaniem najistotniejsze. *W prawym dole biodrowym widoczna jest masa o wym. ok. 55mmx70mmx110 z hypodensyjnym ogniskami-rozpad? Widoczne jest też naciekanie okolicy tkanki tłuszczowej oraz węzly chłonne do 10 mm* *Zwraca się uwagę guzek podopłucnowy 9mm w części podstawnej segmentu V płuca prawego.(IK)* *W prawym dole biodrowym widoczny jest obszar o charakterze hyperechogenicznym ok. 50mm ok. 500mm śred. (naciek zapalny?)Powyżej widoczne są poszerzone pętle jelitowe.(KŁ)**w prawym dole biodrowym konglomerat tkankowy o wielk. 90mm mogacy odp. naciekowi okołowyrostkowemu.* Ostatnie badania przed powrotem do domu *W prawym dole biodrowym nieprawidłowej masy ani paologicznych zioruików płynu nie wykryto.Widoczne są gazy jelitowe.* W cytatach nic od siebie nie dodawałam.Pozostałe treści badań to określenia*trzust