Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Zszyte ścięgno palca


Gość Piotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w niedzielę rozciąłem sobie palec wskazujący lewej ręki i rozciąłem sobie dwa ścięgna zginające od strony kciuka (FOP i FOS - tak mi się udało rozczytać kartę wypisu), tętnicę oraz nerw. Zszyto mi ścięgno FOP i nerw. Założono gipsową longetę. Operujący mnie chirurg ortopeda nakazał nosić usztywnienie przez trzy tygodnie, po dwóch tygodniach od operacji zdjąć szwy, po trzech tygodniach od operacji zacząć próby zginania palca, po sześciu - próby rozprostowywania palca. W przychodni ortopedycznej natomiast inny ortopeda stwierdził, że po szyciu ścięgien muszę nosić gips minimum 6 tygodni. Dodam, że przyjmował mnie dość pobieżnie i na szybko. Pytanie 1: który lekarz miał więcej racji? Z doświadczenia o zwichnięciach wiem, że noszenie gipsu zbyt długo może prowadzić do ponownych urazów w przyszłości i obniżenia sprawności stawu. Na sprawności mi natomiast zależy, bo jestem programistą. Pytanie 2: czy istnieje środek (np. suplement diety), który może przyspieszyć zrastanie się ścięgna? Dodam jeszcze, że ścięgna były rozcięte całkowicie, a nie częściowo. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam, Piotr Zieliński

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie 1: który lekarz miał więcej racji? - najlepiej kierować się zaleceniami lekarza, który Pana operował, jesli ma Pan wątpliwości udać się do niego na konsultację Pytanie 2: czy istnieje środek (np. suplement diety), który może przyspieszyć zrastanie się ścięgna? - raczej takowej nie ma, trzeba oczywiście stosować najlepiej dietę bogatobiałkowa wysocezmineralizowaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.