Skocz do zawartości
eChirurgia.pl
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Ania

Pieczenie w przełyku podczas stosowania leków na żółciowe zapalenie żołądka i dwunastnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ania

Witam ,

Od prawie dwóch tygodni  stosuję leki na moją przypadłość tj. żółciowe zapalenie żołądka i dwunastnicy. Choroba została potwierdzona przez badanie gastroskopii .Zostały mi przepisane leki Prokit 3 x dziennie po 1 tabletce i  lek IPP 20 mg 2 x dziennie po 1 tabletce. Powiem szczerze że nie odczułam poprawy a pogorszenie ponieważ nasiliły się mdłości i pieczenie w całym przełyku , który promieniuje aż do uszów , nachodzą przy tym także napady ciepła . Dolegliwości nasilały się w nocy. Poszłam więc do lekarza 1-go kontaktu. Zmienił mi lek ( zamiast IPP przepisał Emanera 40 mg 1x dziennie na czczo ) i kazał brać nadal Prokit 3x1 tab .Dolegliwości pieczenia w przełyku i nudności nadal są . Czy moje lekarstwa mogą pogorszyć mój stan i co mam w tej sytuacji zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Majka

Z tego co opisujesz to masz refluks żółciowy i w tym wypadku pomocny będzie lek neutralizujący kwasy żółciowe, czyli UDCA (np. Proursan). Poza tym dolegliwości, które wybudzają w nocy, nie są czynnościowe i wymagają pogłębionej diagnostyki. Może warto rozważyć wizytę u gastroenterologa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×