Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Genetyczna identyfikacja NF-1 (Neurofibromatosis)


Gość Jakub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Państwa, Mam pytanie, gdzie można wykonać badania w kierunku zablokowania/wyeliminowania części chromosomu, który odpowiada za Neurofibromatosis t. I? Stwierdzono tę chorobę u mnie w roku 1998, gdzie w marcu 1988 roku, mając 10 lat, przeszedłem 1. zabieg operacyjny. Po tym okresie miałem 10 lat spokoju... Na początku ubiegłego roku(marzec 2008) ponownie stwierdzono u mnie nawrót choroby. Po serii badań, przeszedłem kolejny zabieg operacyjny w lipcu 2008 r. Na tym się nie skończyło, gdyż lekarze nie byli w stanie usunąć mi wszystkich zmian za *jednym zamachem*. I takim sposobem miałem jeszcze 2 operacje: w grudniu 2008 r. oraz sierpniu 2009 roku. Wszystkie zabiegi dotyczą twarzy i szyi. Obecnie mam 21 lat i jestem pod stałą kontrolą lekarza prowadzącego w Poradni i Klinice Chirurgii Szczękowo-Twarzowej we Wrocławiu. Zasugerowano mi, abym wybrał się do Poradni Genetycznej w celu badań i znalezienia przyczyny mojego schorzenia. Jednak w tej Poradni, której byłem powiedziano mi, że tymi badaniami nikt w rejonie Wrocławia się nie zajmuje, bo są czasochłonne i jest duże prawdopodobieństwo, że źródła choroby nie znajdzie się. Dlatego zwracam się z ogromną prośbą o informacje gdzie takie badania wykonują, jak ono wygląda, jaką obejmuje cenę i możliwy bezpośredni kontakt z najbliższą placówką(Ok. Wrocławia, Wałbrzycha, Świdnicy). A jeżeli takich placówek w Polsce nie ma, to czy jest mozliwość uzyskania pomocy zagranicą??? Z góry dziękuję za udzielone informacje i proszę o jak najszybszą odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie badanie można wykonać tylko w USA a pobraniem materiału do badania zajmuje się firma w Polsce - TESTDNA - POLSKA sp.zoo ul. Słoneczna 4 ,40-135 KATOWICE TEL. 32 363 08 76 koszt ok. 8 tyś zł. czeka się około6 tygodni,z tłumaczeniem na język polski.pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza