Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Skręcenie stawu skokowego a orteza


Gość Bart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, w nocy z niedzieli na poniedzialek schodząc po schodach źle stanąłem i skręciłem staw skokowy. Staw jest skręcony, bez złamań kostnych, duży obrzęk. Noga włożona w szynę gipsową. Mam w związku z tym parę pytań. Staw ten mam skręcony 3*ci raz i zaczynam sie o niego martwic. Ostatnie skręcenie miałem 8lat temu, pierwszy z 11-12 lat. Czy ta noga nie powinna zostac poddana jakiemus zabiegowi ? No i drugie pytanie, staw jest skręcony ale bez uszkodzeń kostnych. Czy noga musi byc w szynie ? Nie mozna jej zamienic na orteze ? czytam troche w internecie i sporo zdan jest, ze gips to juz metoda z wieku poprzedniego a lekarze na sile dalej w niego wpakowują. Nie jestem lekarzem, ale chcialbym poznac zdanie innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chirurg Tomasz Stawski

Czy ta noga nie powinna zostac poddana jakiemus zabiegowi ? - O tym musiałby zadecydować bezpośrednio ortopeda. Jeśli przyczyną nawykowych skręceń w zakresie stawu skokowego jest jakaś patologia w zakresie tego stawu (np. nieprawidłowości w zakresie więzadeł, więzozrostów) to zapewne wskazane byłoby leczenie operacyjne. Do rozważenia wykonanie rezonansu magnetycznego dokładnie oceniającego aparat miękki ruchu w zakresie tego stawu. O wszystkim jednak musi zadecydować ortopeda prowadzący. No i drugie pytanie, staw jest skręcony ale bez uszkodzeń kostnych. Czy noga musi byc w szynie ? Nie mozna jej zamienic na orteze ? - O tym musi zadecydować prowadzący ortopeda, bo są ścisłe wskazania do noszenia szyny gipsowej, a tylko w odpowiednich warunkach klinicznych można nosić ortezę. Gips nie jest archaicznym przeżytkiem w medycynie tylko nadal słusznych i jednym z postępowań leczniczych w wybranych przypadkach klinicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość phisiophil