Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Tępy ból jąder


Gość Bartek

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Pani Doktor, Ze względu, że jestem studentem nie mogę pozwolić sobie na wizytę więc mam nadzieję, że moje objawy to rzecz normalna. Od jakiegoś roku miewam bóle jądra/ prącia (raz prawe jądro, raz lewe, raz obydwa ale częściej lewe). jest to tępy ból, który ustaje po kilku godzinach i od czasu do czasu wraca. Dość często objawia się po stosunku. Mam 20 lat. Rok temu byłem z tym problemem u urologa, który zrobił mi badanie USG ale na badaniu nie było żadnych sygnałów do niepokoju. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chirurg Tomasz Stawski

Radziłbym jeszcze raz udać się na konsulatcję kontrolną do urologa skoro nadal dolegliwości się utrzymują, a poprzednie badanie nic nie wykazało. Zapewne po zbadaniu bezpośrednim przez urologa i być może wykonaniu badań dodatkowych (np. USG) określi się obecnie przyczyny dolegliwości (np. jakiś przewlekły stan zapalny w zakresie układu moczowo-płciowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam 23 lata. Od pewnego czasu czuje pewien dyskomfort w mosznie/jądrach czasami prowadzący do bólu. Nie czuje tego przez cały czas, zamienia się. Nie jest to ból silny, raczej taki tępy, taki że go zauważam a nie że nie mogę z bólu usiedzieć. Przy samobadaniu nie zauważyłem żadnych zmian na powierzchni jąder aczkolwiek odnoszę wrażenie, że lewe jądro mogło się trochę powiększyć. Zastanawiam się czy panikować i jak najszybciej organizować badania czy raczej podejść do tego na spokojnie, poobserwować i zobaczyć czy coś się zmienia. Z góry dziękuje za rady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chirurg Tomasz Stawski

W takiej sytuacji wskazana byłaby planowa konsultacja u urologa. Dolegliwości mogą wskazywać np. na występowanie objawowych żylaków powrózka nasiennego co nie zawsze wyczuwalne jest przez samych pacjentów.

Odnośnik do komentarza