Skutki uboczne acenokumarolu

u?ytkownik
Asia

Witam, mam pytanie odnosnie skutków ubocznych acenokumarolu, mój tata przez prawie trzy lata brał w zastrzykach clexan w brzuch ale lekarz zalecił przejscie na tabletki wspomniany juz acenokumarol, niestety tata od tego czasu poczuł się rozdrazniony, boli go głowa a do tego odczuwa ból dziaseł i ogólny dyskomfort. Czy te objawy moga pojawić się tylko przez pierwsze dni zazywania tego leku i same przeminą ? a jesli nie przemina to co dalej ? powrót do clexanu ?
pozdrawiam asia

Reklama
u?ytkownik
stapler

Objawy uboczne zażywania acenocumarolu to:
Krwawienia z nosa, krwawienia z dziąseł, krwiomocz, inne krwawienia objawiające się np. niewyjaśnionego pochodzenia podbiegnięciami krwawymi w skórze, bardzo obfitym lub nieoczekiwanym krwawieniem miesiączkowym, krwistymi lub smolistymi stolcami, kaszlem z odpluwaniem krwistej plwociny, krwistymi wymiotami. Rzadko nudności, wymioty, brak apetytu, gorzki smak w ustach, osutka, łysienie, priapizm, krwotoczna martwica skóry, reakcje alergiczne, utrata włosów. Bardzo rzadko uszkodzenie wątroby.
Opisywane przez Panią objawy występujące u ojca powinny wycofać się w przeciągu kilku dni. Jeśli nie ustąpią proszę o kontakt z lekarzem prowadzącym. Może wystąpić sytuacja powrotu do heparyn drobnocząsteczkowych.

u?ytkownik
asia

Bardzo dziekuje za tak szybka odpowiedż -)) objawy utrzymuja sie od tygodnia a przejscie na acenocumarol odbyło się dlatego,że podobno nie wolno tak długo przyjmowac heparyn. Czy istnieje jeszcze jakis lek poza clexanem i acenocumarolem ?

u?ytkownik
stapler

Raczej nie ma innych leków przeciwzakrzepowych zatwierdzonych do leczenia w Polsce.

u?ytkownik
Wstrząśnięty

Witam,

Moja babcia leczyła się clexanem, ostatnio lekarz zmienił jej leki na acenokumarol. Po dwóch dniach babcia zemdlała, trafiła do szpitala i okazało się że ma nieurazowego krwiaka śródmózgowego. Jest po operacji bez świadomości życia. Takich mamy lekarzy!!!!!!!!!!

u?ytkownik
Ania

Witam.Mam 34 lata w styczniu 2009 wykryto u mnie zakrzepowe zapalenie żył.Od tego czasu zarzywam acenokumarol i borykam sie z problemem bardzo obfitych miesiączek a nawet powiedziałabym krwotocznych miesiączek.W tym miesiącu pojawiły się również krwawienia międzymiesiączkowe.Jestem tym dodatkowo zestresowana i wiem że czeka mnie w najblizszym czasie wizyta u ginekologa. Moje pytanie czy coś mozna zrobic aby lecząc się aceno. nie występowały tak obfite krwawienia?To na prawdę strasznie utrudnia życie przedewszystkim w pracy. Pozdrawiam wszystkich.Ania

u?ytkownik
robert

Witam mam dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego, bóle brzucha w czasie oddawania stolca, wstrzymanie stolca na 2 do 3 dni, wypryski na twarzy, ogólnie złe samopoczucie,senność, tycie czy to mogą być dolegliwości po braniu acenokumarolu biorę różne dawki od 6mg ale wskaźnik inr jest na poziomie 1,4 zwiększona mi dawke od dzisiaj na 8mg jestem w trakcie leczenia po zatorze płucnym który miałem 5 tygodni temu

u?ytkownik
hemodynamik

Jest nowszy lek o nazwie klopidogrel, stosowany jako lek II rzutu, w sytuacjach, gdy acenokumarol jest źle tolerowany. Niestety, kuracja kosztuje ok. 100 zł na miesiąc, więc nie każdy może sobie nań pozwolić.

u?ytkownik
BEBE

No, i jest jeszcze WARFIN!

u?ytkownik
Artur

Witam czy przy braniu acenocumarol mozna przytyć

u?ytkownik
Mila

Bardzo proszę o pomoc - moja mama po udarze, ale głównie z powodu migotania przedsionków, miała podawane w szpitalu clexane. Niestety nadeszło *nowe* i nie ma wskazań, jeśli chodzi o refundację, do dalszego podawania clexane. Zapisano jej acenocumarol. Bardzo trudno jest ustawić właściwe ilości, to ma wskaźnik IRN zdecydowanie za duży, to znowu za mały. Ale ostatnio bardzo sinieją jej końcówki palców u nóg. Boję się, żeby nie doszło do martwicy. Co robić. Nie stać nas na clexane, bo zryczałotowana koszutuje zaledwie 6 zł, ale nie jest refundowana przy podanych przeze mnie schorzeniach. Czy jest to mozliwe, że to sinienie palców powoduje acenocumarol?

u?ytkownik
Asia

Aniu-nie wiem kiedy pisałaś na forum i czy jeszcze przeczytasz odp.,ale jak nie Ty, to może komuś kiedyś się przyda info.
Jestem po rozległej zakrzepicy kd-2001r. z nawrotami.
Robiono mi badania w kierunku Trombolizy/Trombofilii i zdiagnozowano Zespół Antyfosfolipidowy(być może wygenerowany przez HCV- wykryte przy okazji badań).
Biorę na stałe Acenocumarol 4mg .
Miałam bardzo obfite miesiączki w pierwszych dniach M i zalecono mi :
ok 2-3 dni przed M włączyć Rutinoscorbin 3 x 2 tbl,brać również przez cały okres.Poza tym od momentu rozpoczęcia M włączyć Cyclonaminę-bardzo mi pomagało.
INR sprawdzam raz w m-cu i musi się utrzymywać między 2,5-3,5.
Czasami musiałam zmniejszać dawkę czasami zwiększać-mam wahania INR.
Warto zwracać uwagę na codzienne spożycie wit C w diecie-uszczelnia naczynia krwionośne.Przed poważniejszymi zabiegami związanymi z ew krwawienie czyli np przed wyrywaniem zęba,zabiegiem operacyjnym (biopsja wątroby itp)należy odpowiednio wcześniej przejść z Acenocumarolu na Clexanę.Potem stopniowo odstawia sie Clexanę,wraca do Acenoc.
Poszukaj dobrego hematologa-mogę polecić w Gdańsku drr Michowską.
W razie pyt.pisz na email

u?ytkownik
Asia

Cd.
zapomniałam!
konieczne przy obfitych M jest badanie ginekolog.-czy nie ma torbieli,endometrium itp
Miałam krwotoki po leczeniu HCV i stwierdzono u mnie endometrium-trzy zabiegi krótko po sobie i problem wracał.
Rozwiązaniem było założenie wkładki Mireny.
Zapewne wiesz,że środki antykoncepcyjne są zabronione -zwiększają ryzyko zakrzepowe.Mirena działa miejscowo-tylko w macicy.
To było jedyne rozwiązanie na moje krwotoki przy Zespole Antyfosfolipidowym.
Propozycja lekarza ,żeby usunąć macicę spotkała się w szpitalu z zdecydowanym sprzeciwem ordynatora-mogliby mi usunąć macicę i problem wykrawiania się ,ale mogłabym za to mieć dużo poważniejszy problem-zejść na kolejny atak zakrzepicy.
Podobnie odstąpiono od wymaganej przed leczeniem HCV biopsji wątroby-ryzyko krwotoku jest zbyt duże.Nawet przy zabezpieczeniu Clexaną .

u?ytkownik
Syszard S WAW Ochota

Czy można przy codziennym stosowaniu Acenocumarolu brać witamine C 500x3 Medycyny naturalnej dr M. Ratha/

u?ytkownik
hagenug

Tak. chorowałem na arytmie,migotanie przedsionków,miałem guz na trzustce wielkości 4x6 cm ,guzek na płucach,polip 8 mm na okrężnicy rakowy który wycięto mi w szpitalu.Leczyłem się na prostatę, jedna tabletka na noc.Chorowałem na przewlekłe zapalenie oskrzeli oraz reumatyczne zwyrodnienie stawów kolanowych.Moje OB było 83.Często miałem omdlenia.
W tym roku leżałem po 8 dni w szpitalu trzy razy.Badania* tomografia,rezonans i wiele innych.Obecnie nie stosuje żadnych lekarstw z apteki Mam 75 lat.Jestem zdrowym człowiekiem. Jezdze po 20 km na rowerze dziennie.Stosuje programy zdrowia dr M Ratha z medycyny komórkowej.