Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Kortykotomia


Gość Michał

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Za kilka dni będę miał przeprowadzany zabieg chirurgiczny o nazwie kortykotomia. Jestem przerażony narkozą, przerażony samą operacją... Czy ktoś ma pojęcie co to za zabieg, jak długo trwa, czy jest czego się obawiać, czy ból pooperacyjny jest silny... za wszelkie informacje serdecznie dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kortykotomia to nawiercenie częściowe blaszki kostnej , po to aby ułatwić ust zębów Stosuje się w przednim odcinku szczęki po 20 tym roku zycia. Co do bulu to nie wiem ale jest najprawdopodobniej w znieczuleniu miejscowym przy Leczeniu wad zębowych i nie prawidłowych stosunkach międzyzebowych to zawsze toważyszy ból , organizm nie podaje się łatwo ingerencjom z zewnątrz Mam nadzieje że to co tu na pisałem jest prawdą nie jestem lekarzem tylko ucze się Techniki dentystycznej i miałem taki termin na ortodoncji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko takie zabiegi wykonuje się w obrębie zębów lecz także na kościach czyli wykonuje się nacięcia lub resekcje części kości (części korowej). Nie wiem co Panu dolega, aby dać na pytanie konkretną odpowiedź. Takie zabiegi jeśli obejmują niewielkie obszary kości lub zębów można przeprowadzić w znieczuleniu miejscowym, bezboleśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach