Dieta po laparoskopii pęcherzyka żółciowego

u?ytkownik
Stefania

Witam serdecznie
Miałam pare dni temu laparoskopie Pęcherzyka Ż.
i po operacji miałam kilka dni papki kleiki jeść.A teraz po kontroli lekarz oznajmił że mam jeść wszystko na co mam ochotę ale małe porcje,czy ja czasem nie zaszkodze sobie mojej wątrobie?
Można zażywać jakieś tabletki na wszelki wypadek na wątrobę np.Hepatil?
Ja aktualnie zażywam Dexak ,Cholestil i od bólu Refastin

Reklama
u?ytkownik
stapler

Leków na wątrobę nie ma potrzeby zażywać. Radzę jednak przestrzegać przez około miesiąc po zabiegu diety jak na stronie:
http://www.echirurgia.pl/diety/dieta_pecherzyk.htm

u?ytkownik
Danuta

Ja jesyem własnie tydzien po laparoskopi pęcherzyka zółciowegi i niestety dostałam wykaz co mozna spozywac przy wypisie ze szpitala .jest on bardzo skromny napoje:mleko nisko proc.kawa zbozowa z mlekiem, mleko siadłe,rozcieczone soki owocowe i warzywne , woda mineralna,napar z rumianku i miety.
produkty zbozowe:
pieczywo przenne czerstwe,kasza przenna , płatkizbozowe , ryz ,makaron drobny, biszkopty i herbatniki.
nabiał:
jaja got.na miekko lib jako dodatek do potraw.
mięso:
gotowane chuda wołowina , cielecina, drob, krolik,wedliny omałej zawartosci tłuszczu :szynka , poledwica, cielece parowki.
warzywa:
ziemniaki , marchew,buraki , pomodory bez skorki, sałata,
owoce:
jablka gotowane i bez skorki,pomarancze , grejfruty,maliny , porzeczki,
słodycze:
cukier , miod, dzemy bez pestek, twarde cukierki, galaretki owocowe.
przyprawy:
sol, kwas.cytrynowy, koperek, pietruszka,cynamon, wanilia, majeranek ,ziele angielskie .
narazie przestrzegam ale spytam się przy okazji lekarza jak długo.
zycze zdrowia

u?ytkownik
stapler

Około miesiąca po zabiegu.

u?ytkownik
ja ska

Ja jestem po laparoskopii 3 tygodnie i jem wszystko oprócz pieczonych i smażonych rzeczy,nie smaruje chleba i nie pijam kawy ,alkoholu ani gazowanych,jem słodycze ale mało i bez czekolady,dobrze sie czuje i jest ok.Na świeta zjadłam nawet łyżkę kapusty i nie miałam żadnych bóli.Pozdrawiam.Aha i nie jem żółtka.

u?ytkownik
ania

10 dni temu usunieto mi woreczek zolciowy.Wszystko jest ok.Czuje sie dobrze.Zalecenia lekarskie przestrzegam .Mam pytanie kiedy bedzie mozna prowadzic taki dosc normalny tryb zycia? Czyli zjesc nap.pizze wypic piwo lub jakis alkochol bez strachu ze cos sie stanie z moim zdrowiem?Pozdrawiam serdecznie

u?ytkownik
Wanda

15.01.09 miałam laparoskopową operację pęcherzyka żółciowego.Wszystko jest dobrze,bez dolegliwości,stosuje dietę lekkostrawna, pije więcej soku brzozowego,żórawinowego i wogóle wiecej napoi.Chcę się ustrzec przed ewentualnym tworzeniu się złogów kamiczych w przewodach zółciowych...jakie zioła lub suplementy można stosować? Pozdrawiam, życząc zaiteresowanym miłego dnia :))

u?ytkownik
kasia

A ja miałam 2 miesiące temu laparoskopie i jem wszystko i pije wszystko na co mam ochotę,i jest ok.

u?ytkownik
ania

To jesteś szczesciarą Kasiu ,mam nadzieje ,ze i ja po 2 miesiącach tez będę jesc normalnie czyli wszystko.

u?ytkownik
Małgorzata

Ja miałam 5 stycznia laparoskopię i muszę powiedzieć,że nie czuję się dobrze.Dalej piecze mnie tak jakby w żołądku ,mam zgagę i po każdym jedzeniu nawet po tym dietowym mnie muli.Może ktoś wie jak mi pomóc?
Pozdrawiam!

u?ytkownik
Anna

Witam serdecznie! Jestem w szóstej dobie po laparoskopowej cholecystectomii i oczekiwałam pod tym adresem uzyskać jednoznaczne wytyczne co do diety jaką powinnam stosować w tym stanie.Tu jednak co opinia to inna .
Proszę fachowca o podanie konkretnych zaleceń i czasu ich stosowania!!!!
z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich zainteresowanych .

Anna

u?ytkownik
anialenart@wp.pl

Hej Aniu Tu raczej tylko jest wymiana doswiadczen zwiazanych z zabiegiem.Ale w pytaniach do lekarza cos znajdziesz odnosnie Twojego zapytania.Ja miałam zabieg 21 stycznia nadal jestem na diecie ale dlatego ze chce a nie dlatego ze cos boli.Lepiej sie czuje i schudlam co mnie ogromnie cieszy.Mysle ze diete nalezy przestrzegac miesiac po zabiegu a pozniej wprowadzac delikatnie inne potrawy. Zwolnienie z pracy mialam prawie 4 tygodnie wiec soboie odpoczelam i z dnia na dzien bylo tylko lepiej.Troszke dlugo pepek mi sie ,,jadzil,, ale juz wszystko jest dobrze.Puki co trzymaj sie ,,wypiski,,odnosnie jedzenia,ktora daja przy wypisie ze szpitala.Ja jem galarete z kurczaka prawie codziennie.pychota.Gotuje marchewke i brokuly duzo owocow chuda piers gotowana.sucharki .jogurty.Mozna przezyc Pozdrawiam serdecznie Ania

u?ytkownik
Bozena

Witam Wszystkich, chcialabym sie z Panstwem podzielic moim doswiadczeniem, a mianowicie: zabieg mialam 10 lutego rano (dodam tylko, iz mieszkam w odleglym Qatarze), a wieczorem dostalam *wypasiona* obiadokolacje i informacje od lekarza, ze moge jesc wszystko bez stosowania diety. Wczesniej bylam na tym forum i czytalam Panstwa wypowiedzi, uznalam wiec, ze moze lepiej bede trzymac sie opinii Polskich lekarzy i staram sie uwazac na to co jem i pije. Musze jednak sie przyznac, iz mialam pare oficjalnych kolacji, na ktorych delikatnie jadlam to co podano i delikatnie tez popijalam roznymi napojami alkoholowymi, stosownie do menu, i nic sie nie dzialo, wszystko jest ok, powiedzialabym ze jestem zdrowa, i jeszcze jedno, nie biore zadnych lekarstw

u?ytkownik
Monika

Czy ktoś z państwa miał robiony zabieg prywatnie..Pytam o cenę...

u?ytkownik
a

Zalezy czy ,,normalnie,,czy laparaskopowo w Gdyni w prywatnej klinice ok 2 tys.pozdrawiam