Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Kamień w woreczku żółciowym 2cm, konieczny zabieg chirurgiczny?


Gość agnieszka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość agnieszka

Witam czy kamien w woreczku żółciowym 2 cm musi byc usuniety przez zabieg chirurgiczny? czy sa jakies sposoby na pomniejszenie lub likwidacje kamienia przez wypłukiwanie,rozbijanie lub leki.dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem lekarzem ale wątpie w takie metody jak rozbijanie.Ja miałam kamień wielkości 1,5 cm i pełno mniejszych,kazali mi usunąć wszystko.Jestem tydzień po i jest ok.Pozdrawiam i życzę zdrowia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałam kamień 2 cm i zdecydowałam się na zabieg, był laparoskopowo usuwany, ale... jeśli nie masz dolegliowści -zanim podejmiesz decyzję dobrze się zastanów!!! bo potem już nigdy nie będzie tak jak przed operacją usunięcia pęcherzyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Agnieszka

Teściowa (65 l.)została skierowana na zabieg usunięcia kamienia z woreczka żółciowego o wielkości 1,5cm.Do tej pory nie miała większych dolegliwości, a to że go ma dowiedziała się przez przypadek robienia innych badań.Lekarz nie kazał czekać.Co robić?Jeśli było tyle lat,to tak poprostu dać się położyć na stół??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adriana

W ubiegłym roku w lutym zrobiłam sobie 10-dniowy post. Piłam tylko wodę. Opróżniałam się do 3 dnia, potem schodziły mi gazy. Ale 9. dnia zeszły mi kamienie. Było ich przynajmniej 10 i każdy miał ok. 5 mm średnicy. Teraz znowu mam kamienie w woreczku żółciowym, lekarz kazał umówić się na zabieg, a ja wolę inaczej. Trzeci dzień jestem na samej wodzie i mam szczerą nadzieję, że skoro te paskudniki już raz ze mnie zeszły, to zrobią to ponownie. Czy moja walka zakończy się sukcesem, czy nie, poinformuję Was za tydzień. Pozdrawiam wszystkich walczących z kamieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach