Podwyższone TSH a nerwica

użytkownik
Tomasz

Witam mam na imie Tomasz mam 30 lat chcial bym prosic o interpretacjewynikow badania krwi na tarczyce. Dodam ze ostatnio przechodzilem depresje i stany zalamania nerwowego przez IBS i polip na woreczku, strasznie sie denerwowalem przez te wszystkie dolegliwosci jamy brzusznej, wiec zrobilem kompleksowe badania krwi i wszystko jest ok za wyjatkiem tarczycy, wyglada to tak :
Hormon tyreotropowy TSH - 4.62 wartosc ref 0.27 - 4.20
FT4 - 16.36 wart.ref 12.00 - 22.00
FT3 - 4.73 wart.ref 3.1 - 6.8
Dodam jeszcze ze w przeciagu 3-4 miesiecy przytylo mi sie 7 kilo, poprzednia moja waga to bylo 73kilo teraz 80 przy wzroscie 175cm mimo ze niejem zbyt wiele przez IBS i dolegliwosci zoladkowe, czy to moze miec zwiazek z wynnikami mojej tarczycy?
Jak widac TSH jest ponad norme, czy to moze u mnie powodowac zly stan psychiczny?
mam straszne wachania nastroju (nerwice czasami mnie mdli) czy to ma jakis zwiazek z wynikami tarczycy ktore podalem wczesniej? Brardzo prosze o odpowiedz! Wiem ze na ten temat jest wiele odpowiedzi ale jakos niemoge wydedukowac o co z tymi wszystkimi wynikami chodzi? Bo nadal nie czuje sie najlepiej, szybko wpadam w szal a za chwile chce mi sie plakac, strasznie to meczace prosze o odpowiedz dzieki.

Reklama
użytkownik
stapler

Wartość TSH jest tylko w minimalny sposób podwyższona. Z uwagi na prawidłowe poziomy fT4 i fT3 nie brałbym pod uwagę tak niewielkiego wzrostu TSH i nie powinien on w żaden sposób dawać jakichkolwiek implikacji klinicznych. Oczywiście wyniki należałoby skonsultować jeszcze z endokrynologiem (być może trzeba będzie jeszcze wykonać USG tarczycy).
Stany nerwicowo-depresyjne na pewno należy skonsultować z psychiatrą, gdyż nie mają one korelacji z nieprawidłowościami w zakresie stężenia hormonów tarczycy.

użytkownik
Tomas

Dzieki wielkie za odpowiedz teraz wiem na czym stoje, zrobie usg i jeszcze raz badanie krwi.

Twoja odpowiedź