Uczucie ciała obcego w odbycie, żylaki odbytu lub hemoroidy?

użytkownik
Michał

Witam uprzejmie.Mam 27 lat mój problem zaczął się ok 10 miesięcy temumiałem swędzenie w okolicach odbytu, byłem kilka razy u lekarza po zastosowaniu którejś z kolei maści przeszło swędzenie , ale zaczałem odczwać jakbym miał coś w tyłku.Dochodzilo jeszcze uczucie suchości odbytu tak, że chodząc to uczucie sie zwiekszało poprzesz ocieranie.Lekarz poliecił nawilżanie wazelina odbytu , i to trosdzkę zmniejszało objawy ale tylko na chwilę,tzn jakięś 2 godz. gdy wazelina się wytarła znów to było.No a już od jakichs dwóch miesiecy bez przerwy to uczucie czegoś w tyłku, zwłaszcza jak siadam to czuje sie tak, jak bym na czymś siedział.Co to może być?Stosowałem mnóstwo maści oto kilka z nich:Anugesic, travocort,Daktacort,Canesten,Diclofenac...niektóre z nich kupione za granicą gdyż tam przebywałe.Dodam że stolec normalny czasem tylko dziwnie boli odbyt przy oddawaniu stolca i jescze żadzie (może ze trzy razy podczas tych 10 miesiecy) pojawiła się krew na kale.Mial.em badany kał na pasozyty i nic nie znaleźli.Czy to mogą być żylaki odbytu lub hemoridy?I jeszcze jedno czy przebadanie odbytu palcem daje 100 procent pewności ,że nie jest to nic złego (tak ucvzynił lekarz)Z góry dziękuje za odp.

Reklama
użytkownik
stapler

Trzeba w tej sprawie skonsultować się z chirurgiem najlepiej proktologiem. Zwykłe badanie palcem przez odbyt rozpozna czy to są żylaki odbytu czy też nie. Takie objawy jak Pan opisuje raczej wskazują na istnienie żylaków. Chirurg po badaniu wyjaśni Panu stan odbytu i zaleci odpowiednie postępowanie.

użytkownik
mariola

Od paru miesiecy mam bole w obycie , dwa razy mialam juz usuwane polipy jelita grubego. Czy znowu mogly sie pojawic i czy to jest niebezpieczne?

Twoja odpowiedź