Skocz do zawartości
eChirurgia.pl

Amputacja wg X rewizja Międzynarodowej Satatystycznej Klasyfikacji Chorób


Gość Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! Jestem laikiem w tematach chirurgicznych, ale potrzebuje pewne dane z tego zakresu do mojej pracy dyplomowej, dlatego będę bardzo wdzięczny za pomoc. Chodzi o to, że potrzebuję dane statystyczne o amputacji palców dłoni, dane takie są, ale wg X rewizji symbole od S60-S69 dotyczące urazów dłoni zawierają jedynie informacje o urazowych amputacjach S68.0-S68.3, natomiast są mi potrzebne dane o amputacjach palców ogólnie. A, tego właśnie nie rozumiem, bo amputacja urazowa, to chyba przypadek gdzie przyjęty zostaje pacjent z odjętym już palcem prawda? Wiem, że w IX rewizji był podział na *traumatic* i *surgical amputation*. Nie wiem dlaczego tu tego nie ma i skąd w takim razie wziąc takie dane? To link do kodów:http://apps.who.int/classifications/apps/icd/icd10online/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, choć wcześniej korzystałem właśnie z tej strony, chodzi mi o to gdzie znajdują się amputacje wykonane w szpitalu np. pacjent przychodzi do szpitala ze zmiażdżonym palcem i niestety trzeba go amputować. To już nie jest chyba Amputacja urazowa, prawda? A tylko takie znajduje w tych klasyfikacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest amputacja urazowa czyli amputacja, która dokonała się w czasie urazu (na miejscu i w czasie urazu). To klasyczna amputacja, która może być przeprowadzana także z powodu niedokrwienia kończyny, martwicy (np.pourazowej), następstw zakażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach